פורסם צו ברשומות המטיל מס מופחת באופן קבוע על ביודיזל המופק משמן צמחי משומש שנאסף בישראל או משומן בקר שנאסף בישראל

מאז 2012 חלות הוראות שעה הקובעות בלו מופחת החל על ביודיזל המופק משמן צמחי משומש שנאסף בישראל או משומן בקר שנאסף מישראל. הוראת השעה האמורה כללה מספר פעימות בהן שונה הבלו החל על ביודיזל כאמור, כך שהבלו עומד על כ- 1,080.87 ש"ח לכל אלף ליטר מאז 1 בספטמבר 2019, וזאת לעומת כ-2,616.05 ש"ח לכל אלף ליטר החל על ביודיזל שלא מופק כאמור (הסכומים תואמו מעת לעת במשך תקופת תוקפה של הוראת השעה בהתאם לשינויי המדד). הוראת השעה הנוכחית בעניין זה פקעה ביום 28 בפברואר 2023.

 

על מנת לתת ודאות לשוק לגבי שיעור המס שיחול בהמשך, ומאחר שנמצא כי השימוש בהטבת המס מקדם את תכליתו, נקבע כי על ביודיזל המופק משמן צמחי משומש שנאסף בישראל או משומן בקר שנאסף בישראל יחול מס מופחת באופן קבוע.

בהתאם, נקבע כי הבלו המופחת החל על ביודיזל המופק משמן צמחי משומש שנאסף בישראל או משומן בקר שנאסף מישראל, יחול באופן קבוע, כך שמיום 1 במרס 2023 הבלו יעמוד על 1,568.16 ש"ח לכל אלף ליטר. עוד נקבעה הוראת שעה המבהירה כי המדד שיפורסם בחודש דצמבר 2022 הוא מדד הבסיס לעניין עדכון הסכום האמור בחודש מאי 2023.

 

כמו כן, תוקנה הגדרת ביודיזל על מנת ליצור הלימה מלאה יותר בין הגדרת ביודיזל חב בבלו בייצור המקומי להגדרת ביודיזל חב במס קנייה בייבוא, וזאת בעקבות שינוי של תעריף המכס הבין-לאומי. ההגדרה החדשה כוללת התייחסות מפורשת גם לביודיזל שמקורו במיקרוביאליים, אולם יובהר כי תיקון זה אינו משנה את תחולת הגדרת ביודיזל, שכן בפרט המכס 38.26 אליו מפנה ההגדרה ממילא ניתן לסווג רק ביודיזל המופק משומנים ושמנים של בעלי חיים או צמחים (לרבות מיקרוביאליים).

עלות התקציבית של יישום הצו לתקציב המדינה זניחה (כ-10,000 שח לשנה).

 

לעיון בצו החתום כפי שפורסם ב-1.3.23 (מק"ח 2058)- לחצו כאן

למידע נוסף בתחום זה