פורסם צו בחתימת שר האוצר המשווה את המס החל על סיגריות אלקטרוניות חד-פעמיות לבין המס החל על סיגריות אלקטרוניות אחרות

פורסם צו בחתימת שר האוצר המשווה את המס החל על סיגריות אלקטרוניות חד-פעמיות לבין המס החל על סיגריות אלקטרוניות אחרות במסגרת מק"ח 2057.

לעיון במק"ח המלא ובדברי ההסבר באתר רשות המיסים- לחצו כאן

 

מתוך דברי ההסבר:

צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 5), התשפ"ג-2023:

אידוי של סיגריות אלקטרוניות מסוכן לבריאות מסיבות שונות, כגון העלאת הסיכון למחלות לב ולמחלות נשימה. בהתאם, במטרה לצמצם את הצריכה של מוצרים אלה, הוטל מס קנייה על יבוא של סיגריות אלקטרוניות ונוזלי מילוי בנובמבר 2021. הצו האחרון בנושא זה הוא צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (תיקון מס' 18), התשפ"ב-2022 אשר היה בתוקף עד ליום ט"ו בסיון התשפ"ב (14 ביוני 2022). תיקון מס' 18 בוטל בעקבות דיון במליאת הכנסת במהלכו הועלו, בין היתר, טענות בנוגע לשיעור המס החל על נוזל לסיגריות אלקטרוניות רב פעמיות. למחרת פקיעתו הותקן צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (תיקון מס' 22), התשפ"ב-2022, במסגרתו המיסוי על נוזל המילוי הופחת ב-25% ביחס לשיעור המס בצו הקודם, וזאת כמענה לטיעונים שנטענו במהלך הדיון בכנסת ביחס לצו הקודם, ובמטרה להקטין את התמריץ לדיווחים כוזבים ולהתפתחות שוק שחור בענף זה כאמור.

 

בהמשך לאמור, לאור קשיים ניכרים בגביית המס בתעריף הנוכחי, ובמטרה לאזן בין הטלת מס קנייה משמעותי שיגרום להפנמת העלויות שהעישון גורם להן לבין הצורך בהעלאת רמת הציות ובבלימת התפתחות של שוק שחור בתחום, בוצעה הפחתה של 20% נוספים מס, וכן השוו את המס החל על סיגריות אלקטרוניות חד-פעמיות לבין המס החל על סיגריות אלקטרוניות אחרות.
לפיכך, תוקן צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017 (להלן- צו התעריף) והוטל מס קנייה על נוזל לסיגריה אלקטרונית במסגרת הוראת שעה למשך שנתיים (עד 15.2.2025), וזאת במטרה לבחון את יעילות המס ואת ישימות גבייתו.



למידע נוסף בתחום זה