החל מה- 11.10.20 ניתן יהיה לשדר תיקוני הצהרות על ידי סוכן המכס

ישי עשהאל, מנהל בכיר של תחום התש"ר ואסנת איבגי, מנהלת בכירה של תחום האכיפה במכס שלחו לנו את ההודעה הבאה:

החל מתאריך 11/10/20 יהיה ניתן לשדר תיקוני הצהרות על ידי סוכן המכס.

  • במסגרת תהליך השחרור: כאשר ההצהרה בבקרת מסמכים באישור המעריך המטפל בלבד. כאשר ההצהרה אינה במסגרת בקרת מסמכים תיפתח משימה למעריך.
  • לאחר תהליך השחרור: במידה ותיקון ההצהרה הינו בגין החזר מיסים ו/או שינוי שם יבואן, על היבואן או מי מטעמו להגיש בקשה מקוונת לתביעה ליחידת התפ"ג. התביעה לא תטופל עד להגשת מסר תיקון הצהרה. במידה והמסר לא יגיע עד שלושה ימי עסקים מיום הגשת התביעה, תדחה התביעה באופן אוטומטי.

יובהר כי ביתר התיקונים, לרבות גרעון עצמי, ניתן להגיש את המסר ללא בקשה מקדימה. יודגש כי קבלת מסר תיקון במערכת המכס אינה מהווה אסמכתא על אישור התיקון. החלטה סופית לתיקון ההצהרה תאושר רק ע"י המכס.
קישור להודעה המלאה

 

ביום 1.7.2020 שלחה אלינו חנה מלכה, מנהלת תחום תש"ר במכס אשדוד את ההבהרה הבאה:

בהתייחס להערתו של מר רונן סימג'י ולצורך הבהרת הנושא, ראשית ברצוני להדגיש כי במכתב שצורף ישנה הפרדה >

  • בין הטיפול בתש"ר – בהצהרות לפני התרה;
  • לבין הטיפול בתפ"ג – בהצהרות לאחר התרה;

נתקלנו במקרים רבים בהם סוכן המכס לא הקליד אישורי רשויות. כידוע לכם בשער עולמי כל סחורה מוקלדת בנפרד ולכן ישנן הצהרות רבות עם עשרות ואף יותר ממאה סחורות.
כאשר הסוכן הקליד קוד פטור במקום מס' אישור, לאחר ההגשה, המשימה הופכת להיות של מעריך המכס שצריך לבזבז זמן רב על תיקון ההצהרה רק בשל העובדה שסוכן המכס לא בצע את תפקידו. במקרים כאלו הסוכן מפעיל לחץ עצום על המעריך שיבצע את התיקון כמה שיותר מהר. במקום שהמעריך יתפנה לטפל בהצהרות יבוא נוספות הוא נאלץ לבזבז שעות על הקלדת נתונים שהייתה אמורה להתבצע מראש ע"י סוכן המכס.

תקלות מסוג זה מתרחשות כל יום ויש לתת תשומת לב רבה יותר לפרטי ההצהרות לפני שלוחצים על כפתור ההגשה. 

למידע נוסף בתחום זה