נחתם הסכם להקלת הליכי ייבוא וייצוא עם מכס הונג קונג

מנהל רשות המסים, ערן יעקב, ונציב המכס והבלו בהונג קונג מר הרמס וויי. אייץ'. טנג (Mr. Hermes Y H Tang) חתמו בסוף השבוע האחרון, במסגרת מועצת מנהלי המכס השנתית של ארגון המכס העולמי בבריסל, על הסכם להכרה הדדית בין תכנית "גורם כלכלי מאושר" שמפעיל המכס בישראל לבין התכנית המקבילה, שמפעיל המכס והבלו בהונג קונג.

 

על פי ההסכם, "גורמים מאושרים" ישראליים - ביניהם יצואנים, יבואנים, סוכני מכס, משלחים בינלאומיים, נמלים ימיים, מסופים לוגיסטיים וגורמים נוספים בשרשרת האספקה - יזכו להקלות בתהליכי כניסת טובין ושחרור הסחורות בהונג קונג. כמו כן, מטעניהם יזכו לסיכון נמוך לבידוק. כמובן שגורמים מאושרים בתכנית ההונג קונגית יזכו להקלות דומות בכניסה ובשחרור טובין בישראל.

 

המכס בישראל השיק לקראת סוף שנת 2010 את תכנית הגורם הכלכלי המאושר הישראלית (AEO) ועד היום הצטרפו לתכנית ואושרו למעלה מ- 230 גורמים, שנבחרו על סמך עמידה בקריטריונים כגון איתנות פיננסית, ציות לדיני היבוא והיצוא וכן, קריטריונים ביטחוניים.

 

חשוב לציין כי הסכם זה הינו ההסכם הבילטרלי השביעי שחותמת ישראל במסגרת תכנית "גורם כלכלי מאושר" (הסכמים קודמים נחתמו עם טאיוואן, ארה"ב, דרום קוריאה, קנדה, סין ומקסיקו) שמפעיל מנהל המכס החל משנת 2011, לאחר שאומצה מספר שנים קודם לכן על ידי ארגון המכס העולמי. מטרת התכנית היא לקדם את יעילות ופישוט הסחר הבינלאומי תוך עמידה בסטנדרטים לאבטחת שרשרת האספקה ובכך, להפחית את עלויות השילוח.

 

בנוסף, במסגרת התכנית מקדם מנהל המכס 'הסכם הכרה הדדית' עם רשויות מכס נוספות המצויות בתכנית העבודה להמשך.

קישור למידע אודות גורם כלכלי מאושר באתר רשות המיסים

למידע נוסף בתחום זה