האם טורקיה בדרכה להפוך ליצרנית התכשיטים המובילה בעולם?

טורקיה היא יצרנית תכשיטי זהב השניה בגודלה בעולם. המדינה לא מסתפקת בתואר המרשים, וממשיכה לפעול במרץ כדי להפוך למובילה עולמית בעיצוב תכשיטים איכותיים ובשיווקם בעולם. 

האתר todayszaman.co פרסם לאחרונה ראיון קצר עם סדאט ילינקאיה, מנכ"ל יצרנית התכשיטים הטורקית המובילה גולדס (Goldas). בראיון ציין ילינקאיה כי ארצו מתמודדת עם איטליה הן בעיצוב תכשיטים והן בהיקף הייצוא, וכי היא אף מובילה עליה בכמה תחומים, ובייחוד בנושא השיווק. הוא ציין כי מעצבים מקומיים ומוכשרים רבים יותר זוכרים להכרה, וכי חברות רבות מציגות התקדמות מרשימה בעיצוב תכשיטי זהב ובפיתוח פריטים בעלי מאפיינים ייחודיים. 
  
סקטור תכשיטי הזהב של טורקיה התחיל לצמוח בצורה משמעותית בשנות התשעים, והתפתחו בו מותגים רבים, חלקם מוכרים כיום ברחבי העולם. בציינו כי לטורקיה מסורת עשירה של עיצוב תכשיטים, אמר ילינקאיה ל- todayszaman.com כי הכישורים בתעשייה הטורקית השתפרו ככל שהושקעו כספים רבים יותר בטכנולוגיה ובהעברת בתי מלאכה קטנים לייצור תכשיטים למפעלים גדולים יותר. 
  
טורקיה היא אחת מחמש המדינות המובילות בעולם בייצור תכשיטי זהב, עם יותר מ-40,000 חברות תכשיטים ברחבי המדינה, המעסיקות כ-350,000 עובדים. 
  
דיווח: הנספחות המסחרית בשגרירות ישראל באיסטנבול

למידע נוסף בתחום זה