משלחת בתחום המים לקולומביה ולצ'ילה – אפריל 2017

זירת המים באמריקה הלטינית גועשת: שילוב קטלני של בצורות קשות, תשתיות מים רעועות ו"אל ניניו" אחד הופכים את דרום היבשת ליעד מספר אחת עבור חברות מים ישראליות. ואיך הכל בסוף מתקשר לקפה הקולומביאני? משלחת חברות מים שמארגן מינהל סחר חוץ, בשיתוף עם מכון היצוא ו- Israel NewTech, תפגיש את התעשייה הישראלית עם האתגרים וההזדמנויות בקולומביה ובצ'ילה. המשלחת תיערך בתאריכים 24.4-28.4 ותבקר בערים בוגוטה, קאלי וסנטיאגו.

48 מיליון קולומביאנים צמאים לטכנולוגיות מים ישראליות
קולומביה היא הכלכלה הרביעית בגודלה באמריקה הלטינית, עם אוכלוסייה של 48 מיליון איש בשטח הגדול פי 55 ממדינת ישראל (כשטחן של גרמניה וצרפת יחדיו). בדומה למדינות עשירות במים אחרות, קולומביה לא ייחסה חשיבות לסוגית מצב המים במדינה עד שנתקלה במשבר מים חמור בעקבות תופעת "אל ניניו" שהכתה בקולומביה בחוזקה בשנתיים האחרונות. השפעות משבר המים היו כבדות. הדוגמאות הבאות הן רק קצה קצהו של קרחון:
• בצורת קשה במחוז לה גווחירה הצפוני, אשר עד היום מביאה לתמותת ילדים מצמא ותת תזונה;
• הפסקת אספקת המים לעיר קאלי – העיר השנייה בגודלה בקולומביה (2 מיליון איש) – למשך 3 שבועות בשל מחסור במים;
• איבוד 30 אחוז מגידולי הקפה (ענף היצוא המרכזי של קולומביה).
בנוסף, גילו הקולומביאנים כי הזנחת הטיפול בתשתיות המים במדינה הביאה לכך שברוב הערים אחוז הדלף של המים עומד על 40%. נוסיף לכך העדר תשתית של טיפול בשפכים (רק ל-10% מערי קולומביה יש מתקן לטיפול שפכים ראשוני) ונקבל את הנתון המדאיג הבא: לפחות 25% ממקורות המים של המדינה מורעלים ומסוכנים לשתייה ואחוז גדול של מים אינו ראוי לשתייה.

ביקור המשלחת בקולומביה: קאלי ובוגוטה
מטרת משלחת חברות המים הישראליות לקולומביה היא כפולה: האחת, לענות על הצורך הדחוף של קולומביה בפתרונות מים בתחום הטיפול בשפכים והדלף במערכות המים העירוניות. השנייה, להביא לכך כי המקומיים יקנו כמה שיותר פתרונות תוצרת ישראל שיביאו מזור למצוקתם. במסגרת ביקורה בקולומביה, תגיע המשלחת לשני יעדים: בוגוטה וקאלי. במהלך חלק זה של המשלחת, תארגן הנספחות המסחרית בבוגוטה לו"ז פגישות צפוף עם גורמי ממשל פדרלי, ממשל מקומי ועיריות, האמונים על תחום המים במחוזותיהם. בנוסף, תיערכנה פגישות עם המגזר הפרטי – מפיצים, חברות פרטיות גדולות מתחומים שונים הזקוקים לפתרונות מים בתחומים אלו וכמובן חברות המים העירוניות.

האם הישראלים יפתרו את הבצורת בצ'ילה?
בשנים האחרונות חווה צ'ילה תקופות של בצורת קשה: תחילה בצפון המדינה ואט אט תוך זליגה למרכז המדינה ולדרומה. תרחישי הבצורת באזורים שעד לא מכבר נחשבו לשופעי מים, בליווי מזג האוויר הים תיכוני, הביאו לשינוי הגישה הממשלתית והאזרחית ביחס לטיפול במים וחיסכון בהם. תחום המים מצליח לגעת בכל הענפים המרכזיים של המדינה – החל ממכרות, דרך יערנות וכלה בחקלאות. בעת האחרונה מסתמנת התפתחות דרמטית בתחום המוניציפלי וערים רבות בצ'ילה הטמיעו חיישנים לניהול ובקרה של מערכות המים העירוניות.

ביקור המשלחת בסנטיאגו, צ'ילה
משלחת חברות המים לצ'ילה תכלול יומיים של פעילות B2B נרחבת לחברות המשתתפות מול חברות מובילות בשוק המים הפרטי והמוניציפלי בצ'ילה וגורמי ממשל מקומיים. בנוסף, מארגנת הנספחות המסחרית סמינר בתחום המים, בו תוצג הפעילות הישראלית היזמית בתחום המים בישראל ובעולם. הסמינר נערך בפעם השלישית, אך זוהי הפעם הראשונה שבה הוא נערך בחסות הנספחות המסחרית החדשה בסנטיאגו. לפיכך, יושם השנה דגש משמעותי על חברות ישראליות והפתרונות אותם הן מציעות לשוק הצ'ילני. לצד דוברים מקומיים וישראלים בתחום המים, יינתן זמן במה לחברות המשתתפות. במסגרת הסמינר תינתן גם האפשרות להצבת דוכני הדגמה למוצרים ישראליים על פי דרישה ולנטוורקינג עם גורמי ממשל מקומיים ונציגי חברות מסחריות. חצי היום השני יוקדש לפגישות ממוקדות על פי דרישת החברות עם מפיצים, חברות קצה ורשויות מים – כדי לאפשר לחברות להיחשף לכמה שיותר גורמים.

סדר היום של המשלחת:
23.4 הגעה בערב לקולומביה והתמקמות
24.4 ביקור בקאלי, קולומביה (טיסת פנים קאלי-בוגוטה)
25.4 רוד שואו בבוגוטה, קולומביה (טיסת לילה לסנטיאגו, צ'ילה)
26.4 פגישות בסנטיאגו
27.4 סמינר מים + פגישות BTB (סנטיאגו)
28.4 המשך פגישות בסנטיאגו. סיום הלו"ז בשעות הצהרים.

 

לפרטים נוספים והרשמה יש למלא את הטופס שלהלן.

*
*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה