משרד הכלכלה מפרסם לביקורת ציבורית טיוטת תיקון לצו יבוא חופשי בהקשר של דרישות מקורות אנרגיה

הטיוטה פתוחה להערות עד ה-26.8.24

בהמשך לידיעה שהעלינו לפני מספר ימים ועל רקע תיקון שבוצע בחוק מקורות אנרגיה, מוצע לבצע התאמות בדרישות צו יבוא חופשי.

טיוטת התיקון פורסמה להערות עד ה 26.8.24, מוזמנים לעבור על התיקונים המוצעים ולעדכן בהקדם ככל שסבורים שיש צורך בתיקונים נוספים או שהתיקונים הללו אינם מדוייקים.

קישור לפרסום תיקון הצו לביקורת ציבורית

ראו להלן את ההסבר של משרד הכלכלה שפורסם בנושא זה:

סעיף 3ג לחוק מקורות אנרגיה, התש"ן – 1989 (להלן – "החוק") קובע כי אין לייבא, להעביר או לשווק מכשיר חשמלי ללא הצגת אישור המעיד על עמידה בדרישות נצילות אנרגטית בהתאם לאחד המסלולים הקבועים בחוק. עם זאת, מכשירים צורכי אנרגיה קיימים במגוון רחב, ובהם סוגי מכשירים שהשפעתם על משק האנרגיה נמוכה.

ב-18 ביולי 2024, פורסם ברשומות תיקון מס' 5 לחוק. במסגרת התיקון, בין היתר, נוסף סעיף 3ג(ב) לחוק, אשר מסמיך את שר האנרגיה והתשתיות לקבוע סוגי מכשירים צורכי אנרגיה שיקבלו פטור מהצגת אישור או שתיקבע לגביהם הקלה בתנאים לקבלת האישור, וזאת במידה ושוכנע כי עקב צריכת האנרגיה הנמוכה שלהם לא תגרם בשל כך פגיעה במשק האנרגיה. יובהר, כי מדובר רק על הקלה בנוגע לקבלת האישור ואילו שאר הוראות החוק ימשיכו לחול על המכשירים האמורים לכל דבר ועניין. מוצרים אלו נקבעו במסגרת התוספת החמישית לחוק וכוללים את סוגי המכשירים הבאים:

א.    ממירי אפיקים ספרתיים לקליטת שידורי טלוויזיה

ב.     ממירים דיגטליים

ג.     תנורי מיקרוגל

ד.     מדפסות

ה.    מכשירי רדיו

ו.      מגבירים

ז.     מכשירי טלפון אלחוטיים

ח.    מחשבים

על מנת לעגן את התיקון האמור בצו יבוא חופשי, התשע"ד – 2014, מוצע לתקן את הצו כך שממירי אפיקים ספרתיים לקליטת שידורי טלוויזיה (בפרט המכס 85.17.629000), ממירים דיגטליים (בפרט המכס 85.28.700000) ותנורי מיקרוגל (בפרט המכס 85.16.500000) לא ידרשו את הצגת אישור משרד האנרגיה כתנאי לכניסתם לישראל. יוער, כי עבור שאר המוצרים הנקובים בתוספת החמישית (המוצגים לעיל), לא קיימת כבר היום בצו יבוא חופשי דרישה להצגת אישור משרד האנרגיה טרם כניסתם לישראל. 

 

למידע נוסף בתחום זה