משרד האנרגיה מפרסם טיוטה הקובעת סמכות לממונה לפטור מכשירי חשמל מסויימים מהוראות פרק ג' לחוק מקורות אנרגיה אם ייבוא המכשירים נדרש לצרכי ביטחון / תשתיות לאומיות / צורך דחוף אחר

הטיוטה פתוחה להערות עד 11.8.24

סעיף 3י"ד לחוק מקורות אנרגיה, התש"ן-1989 (להלן החוק), קובע כי שר האנרגיה והתשתיות, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לקבוע מקרים או נסיבות שבהתקיימם רשאי הממונה, בהחלטה מנומקת בכתב, לתת פטור ליבואן או ליצרן, לפי בקשתו, מההוראות פרק ג' לחוק, כולן או חלקן (פרק ג' לחוק עוסק בהוראות לעניין נצילות אנרגטית ביבוא ובשיווק של מכשירים חשמליים).

למשרד האנרגיה והתשתיות הגיעו פניות של יבואנים בודדים המבקשים לאשר, מטעמים חריגים, ייבוא של מכשירים שאינם עומדים בדרישות החוק, בפרט מוצרים אשר הוראות הדין לגביהן השתנו במהלך החודשים האחרונים.
השר מצא כי בחלק מן המקרים קיימת הצדקה למתן הפטור, מטעמים של טובת הציבור – כגון צרכים ביטחוניים דחופים, או צרכי תשתית, בין השאר לנוכח המצב השורר במדינה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל.
מוצע לפיכך לקבוע בהוראת שעה תקנות המסמיכות את הממונה לתת פטור במקרים אלה.

במקביל, הצוות המקצועי במשרד פועל לגיבוש תקנות פטור קבועות, אשר יקבעו את הנסיבות שבהן הממונה יהיה רשאי לתת פטור מהוראות החוק.

  • לעיון בטיוטה המלאה- לחצו כאן
  • להגשת הערות ישירות באתר החקיקה הממשלתי עד ליום 11.8.24- לחצו כאן
למידע נוסף בתחום זה