פורסם ברשומות תיקון נרחב לצו יבוא חופשי

צו יבוא חופשי, התשע"ד – 2014 מאגד בתוכו דיני חוקיות יבוא רבים הקבועים בישראל. התיקון נועד לעדכן את הוראות הצו על מנת שישקף את הדין הקיים בתחומי היבוא וכן על מנת לכלול בו תיקונים נדרשים שונים.

לעיון בפרסום ברשומות מיום 18.6.24 (מק"ח 2125)- לחצו כאן

להלן דברי ההסבר לתיקון, כפי שנכללו בטיוטה שפורסמה טרם פרסום הצו ברשומות:

א. תוקן סעיף 1 לצו על מנת להוסיף לצו מספר הגדרות למונחים המופיעים בו, ולמחוק הגדרה שאינה נדרשת.
ב. הוחלף סעיף 4 לצו, כך שיובהר בו כי ניתן לייבא רכב לישראל רק בהתאם להוראות חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, תשע"ו – 2016, המאגד בתוכו את הדינים החלים על יבוא כלי רכב למדינת ישראל.
ג. החולפה התוספת הראשונה לצו. התוספת החדשה כוללת מספר שינויים ביחס לנוסח הקיים של התוספת, וזאת בתחום רישוי כלי רכב, תעופה, ומוצרים מסוכנים.
ד. הוחלפה התוספת השניה לצו. התוספת החדשה כוללת שינויים רבים ביחס לנוסח הקיים של התוספת, וזאת בתחום רישוי כלי הרכב, רכבות, תקשורת, תקינה, מוצרים מסוכנים, אנרגיה ומוצרי רוקחות ותמרוקים. בין היתר, השינוי מעגן את הוראותיו של חוק רישוי שירותים והתקנות והצווים שהותקנו מכוחו; מעדכן את דרישות התקינה בצו בהתאם לרפורמת "שמים פתוחים" בתחום התקינה ושינויים שחלו בתקנים הרשמיים שהוכרזו בישראל; ומיישם את הדרישות החלות על אישורי תקשורת בהתאם להוראות חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב - 1982 וכן פקודת הטלגרף האלחוטי [נוסח חדש], התשל"ב – 1972 והתקנות שהותקנו מכוחה.

למידע נוסף בתחום זה