איך networking יכול לעזור בעסקים ומדוע כדאי להשתמש בו?

 Networking  הינו כלי שיווקי נוסף פשוט מאוד לשימוש

כל מה שאנחנו נדרשים לעשות , אנחנו כבר עושים ממילא ! 
אנחנו נפגשים עם אנשים : חברים, שותפים, ספקים , לקוחות משפחה וכו' , כל שנותר לנו הוא להרחיב את השיחה ולהעמיקה , להתעניין בכנות באדם שעומד מולנו בחייו, בעיסוקיו, באתגרים עימם הוא מתמודד בשאיפותיו ולשתף אותו בדיוק באותם הדברים עלינו ולשמור את הקשר לאורך זמן , להמשיך ולהתעניין לבנות אמון ולטפח את הקשרים מתוך ענין אישי ועסקי מעבר להתעניינות חד פעמית לכדי קשר מתמשך. 

כולם מדברים על ...  מעטים עושים את...
רובינו מכירים בערכם של קשרים ולכן התפתחה בארץ תרבות החלפת כרטיסי ביקור , השאלה מה אנחנו עושים איתם וכיצד הם מייצרים לנו דרך לפתח קשרים – למען האמת אנחנו עושים ... כלום ! החלפת כרטיסי ביקור מתרחשת כאשר אנחנו מול האדם, שלב א' כבר עברנו , הקשר הראשוני נוצר עתה עלינו להשקיע בהמשך. האנשים אשר מנצלים את הקשרים ליצור המשכיות הם אותם מתי מעט אשר עושים את ... ולא מדברים על ... 

מגדיל את נפח, כמות ואיכות העסקאות
רישות עסקי מאפשר לנו כמובן להגדיל את כמות הלקוחות אך חשוב מזה , בזכות התעניינות באדם ממול אנו מקבלים עוד מידע לגביו אשר יאפשר לנו להרחיב את נפח הפעילות איתו. רצונות או מחשבות לעתיד אשר אינן נחשפות בפנינו (בגלל שאיננו שואלים) לא מפשרות לנו לדעת כי אנו יכולים לתת עוד. הדבר במשמעותי ביותר שנוצר ברישות הוא : האיכות. מאחר ואנו שולטים ביוזמה ומכוונים אותה לצרכינו אנו יכולים להגדיר את מי בדיוק אנחנו רוצים ולכוון לאיכותיים ביותר. 

פותח דלתות ומקצר תהליכים
יצירת קשרים המבוססים על אמון ויחסי אנוש טובים מאפשרים לנו להגיע "קרוב" לאנשים. והם אלה אשר יצרו עבורנו את הקשרים הבאים במהירות. מה יותר טוב מאשר כאשר אנו מצלצלים לקבוע פגישה האדם כבר שמע עלינו הסכים לפגוש אותנו וזה יעשה בזמן הקרוב האפשרי. עסקים עושים עם אנשים ולא עם עסקים גם כאשר אנחנו בתחום ה- B2B. 

עלותו נמוכה יחסית לאמצעי שיווק אחרים (כמו פרסום, קד"מ וכו') 
כמה עולה כוס קפה ? 10-15 ₪ ? ביום טוב נעשה 2-3 פגישות ?! השקענו 45 ₪ 
בהנחה שפעם בשבוע נשקיע בנושא (אולי אפילו פעמיים) השקענו 90 ₪ בשיווק !!!!! 
תכירו לי בבקשה את היחצ"ן שגובה את המחיר הזה , או אולי את מבצע הקד"צ אשר בהצעת המחיר שלו יש משהו קרוב , או אולי את עלות המודעה בעיתון ...  וההנאה ? .... 

במצב כלכלי קשה יכול למנוע פיטורי עובדים 
בין אם אנו מעסיקים ובים אם אנחנו עובדים הרי כלי אשר ימנע פיטורים , איך אתם שואלים 
בהנחה שאנו מעסיקים הרי שנוכל לבקש מהעובדים שלנו להתחיל להפעיל את מערכות הקשרים שלהם ליצור עבורנו קשרים ללקוחות חדשים, ספקים נוספים וכד' העסק יגדל ואנו נצטרך עוד עובדים. 
בהנחה שאנו עובדים נוכל לתרום את קשרינו להשגת לקוחות או קשרים מבוקשים ע"י המעסיק וכך נגדיל את העסק התוצאות יבטיחו כי נקודם ולא נפוטר. 
מעסיקים משלמים 100% שכר ומקבלים 70% תפוקה , לא בגלל שהעובדים לא עובדים טוב מספיק אלא בגלל שישנו משאב שאיננו מנוצל דיו והוא רשתות הקשרים של העובדים , ותחשבו על זה !! 

כל אחד בכל זמן יכול לבצע אותו
היופי ברישות עסקי הוא שניתן לבצע אותו בחדר הכושר, בתור בסופר, בנסיעה ברכבת או בערב שבת עם משפחה וחברים והתוצאות תהיינה טובות לפחות כמו עבודה במשרד. 

הופך את המשתמש בו לציר מרכזי ומקושר בסביבתו
כולנו רוצים להיות מוערכים . היותנו אנשים מקושרים בתחומים שונים ומכירים מגוון רחב של אנשים גורם לסביבה להתייחס אלינו כאל אנשים בעלי בטחון עצמי, אנשים עם תקשורת טובה ויחסי אנוש מעולים , מתוך הכרה כי אם אנחנו מכירים כ"כ הרבה אנשים אשר מחבבים אותנו יש בנו משהו מיוחד. 

ניתן ללמידה
למרות שיצירת קשרים עם אנשים נראית כה טבעית עדיין אנשים רבים מתקשים לבצע אותה אל מול זרים. ישנן טכניקות ושיטות רבות אשר מפתחות את היכולות שלנו עד אשר אנחנו הופכים להיות מיומנים בהן והן הופכות להיות חלק מאיתנו. 
לא נולדים עם זה , לומדים את זה , כמו כל דבר אחר. 

תהליך מוכח לתוצאות! 
כל מנהל ובעל עסק יעיד על כך כי שיווק מפה לאוזן הינו השיווק הטוב ביותר ועדיין חלום חייהם של הרבה אנשי עסקים הוא לפצח את הסוד. 
האמת היא שהסוד מאוד גלוי : קשרים אישיים ומכירה בלתי אמצעית הם הדברים אשר עובדים הכי טוב. 
ישנן אין ספור דוגמאות , אחת מהן היא הסרט :"כשהנערים שרים" של המפיק האגדי ארתור כהן. אדם אשר בודאי יש לו מספיק כסף לבצע קמפיין פרסומי נרחב. 
את הסרט ראו בצרפת 8.5 מיליון איש בלי מילת פרסום אחת! איך? להקרנה הראשונה הוזמנו כמה מאות אנשים מקושרים ביותר והם ורק הם הפיצו את הבשורה. 
אם ארתור כהן משתמש בזה ומגדיל אות הונו , מדוע לא אנחנו ? 
 

ועפרה פסל אומרת :  זה קל, זה פשוט, וזה כדאי 

עפרה פסל הינה מומחית לרישות עסקי ויועצת לחברות ועסקים בתחום ofra@passal.co.il 

למידע נוסף בתחום זה