פחות פקקים, פחות זיהום אוויר - הופחת המס על הרכב הדו גלגלי

בעקבות פעילות איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי הפועל במסגרת איגוד לשכות המסחר, הופחת את שיעור מס הקניה המוטל על כלי רכב דו-גלגליים, שנפח מנועם אינו עולה על 125 סמ"ק והספקם אינו עולה על 11 קילו וואט, מ-40% ל-25%, וזאת במסגרת הוראת שעה שתוקפה עד 30.06.2017.

איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי ברך את שר האוצר ח"כ משה כחלון ואת רשות המסים על חתימת הצו. לדברי טלי דרורי-ברנר, יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי בלשכת המסחר, "זוהי ללא ספק החלטה מבורכת המכירה בתרומתו הרבה של הרכב הדו גלגלי כחולץ פקקים עירוני להפחתת הגודש בכבישים, העומס על תשתיות החנייה וצריכת הדלק לתחבורה, לצד תרומתו להוזלת עלויות המחייה והקלה על צרכני התחבורה, בהם צעירים, סטודנטים וחיילים משוחררים."

בנוסף, לשימוש בקטנועים, יש משמעות ברמת הפליטה של מזהמים, שמקורם בכלי רכב, תרומה משמעותית להגנה על הסביבה ואיכות האויר, ובעקיפין להורדת רמת התחלואה הנובעת מזיהום אויר.

"אנו מודים לח"כ הרב גפני ולחברי ועדת הכספים בראשותו, וכן לגב' מיטל להבי סגנית ראש עיריית תל אביב על התמיכה והסיוע לגיבוש עמדת הממשלה בנושא זה, מתוך הבנה שהרכב הדו-גלגלי הינו פתרון תחבורתי חיוני ויעיל למשק ולמרחב העירוני.

אנו מקווים כי צעד משמעותי זה ילווה בעתיד בהכרה גם ברכב דו גלגלי בנפחים ובהספקים בינוניים, המשמש כחולץ פקקים פרברי, על מנת לצמצם את הגודש בתחבורה הבין-עירונית ולקרב את הפריפריה למרכזי הערים. "

למידע נוסף בתחום זה