לין לנציגות סין בישראל: יש לקבוע מסלול להבאת עובדי בניין סינים

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הציע בימים האחרונים לנציגות סין העממית בישראל מסלול אלטרנטיבי, עוקף הסכמי מדינות, על מנת לאפשר כניסתם של עובדי בניין סינים לישראל.

לאחר שנים שממשלות סין וישראל אינן מצליחות להגיע להסכם בילאטרלי, לצורך כניסתם של עובדי בניין סינים לישראל, אמר לין כי "חייבים לגבש הסכם ישיר לנושא זה בין המגזר העסקי בישראל לבין המגזר העסקי בסין העממית, באישור הממשלות. הסכם זה לא יהיה בין המדינות אלא בין הגורמים הפועלים ישירות בענף במגזרים העסקיים בשתי המדינות, והוא יקבל את אישור הממשלות.

לדעת לין, הסכם ישיר יהיה משוחרר ממשמעויות נלוות שבדרך כלל מובאות בהסכמים בין מדינות והמכבידות על השגת המטרה המרכזית. "רשויות רבות מדי בישראל מעורבות בהבאת עובדי בניין סינים לישראל, כאילו הייתה זו אחת ממשימות הענק של ישראל. יש אפילו רשויות שתמיד תמצאנה דרך איך לשים מקלות בגלגלים ולהכביד על השגת הסכם כזה."

"גם ניסיונות שר האוצר להשיג הסכם בין המדינות עלו בתוהו. מחמת החשיבות המיוחדת הנודעת לייבוא עובדי בניין מסין אסור לוותר ויש לנסות דרך אלטרנטיבית מוסכמת."

על פי ההצעה, אותה העביר לין לנציגות המסחרית של סין בישראל, ייחתם הסכם ישיר בין חברות מאושרות להבאת עובדי בניין בישראל לבין חברות מאושרות לגיוס עובדי בניין בסין, במסגרתו תובטח עמלה סבירה שתגבה מעובדי הבניין בסין וכן כל התנאים וההטבות המקובלים ביחסי העבודה בישראל. "הסכמים כאלה יעגנו וישריינו את הזכויות של העובדים בדרך של התחייבויות הדדיות בין החברות הישראליות לסיניות ומתן ערבויות לביצוען ככל הנדרש", הדגיש לין.

למידע נוסף בתחום זה