לין לכחלון: יש להבטיח שעובדי הבניין הזרים יועסקו רק על ידי חברות ישראליות מורשות

לדבריו, אם חברות הבנייה הישראליות לא תהיינה אלה שתספקנה את עובדי הבניין הזרים, תיווצרנה בעיות קשות מול החברות הזרות בתחום יחסי העבודה, וההתמודדות מול חברות הבנייה הישראליות לא תהיה בתנאים שווים.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה לחה"כ משה כחלון, שר האוצר, בדרישה כי ישמרו מלוא זכויותיהם של עובדי חברות הבנייה הישראליות המספקות עובדים זרים, וזאת בהמשך למאמציו של שר האוצר להפחתת מחירי דירות המגורים בישראל.

לדברי לין, "יש בהחלט מקום להניח שאם תגענה לישראל חברות בניה זרות עם יכולת ביצוע גבוהה, כפי שיש בחו"ל, זה בהחלט יגביר את התחרות בתחום הקמת דירות מגורים ואף להשפיע על הורדת המחירים. אולם, סבורני כי תנאי מרכזי אחד חייב להיכלל: לא יהיה זה נכון שחברות הבנייה, להוציא מנהלים, יביאו לכאן גם את עובדיהם. יש להבטיח שהעובדים שיועסקו בחברות אלה יסופקו על ידי חברות מאושרות בישראל לעובדי בניין זרים. חברות אלה מאושרות על פי תנאים קפדניים מאוד, והן גם מבטיחות את הזכויות המלאות של העובדים."

לין מציין בדבריו כי אם חברות הבנייה הישראליות לא תהיינה אלה שתספקנה את עובדי הבניין הזרים, תיווצרנה בעיות קשות מול החברות הזרות בתחום יחסי העבודה וההתמודדות מול חברות הבנייה הישראליות לא תהיה בתנאים שווים.

"עלינו להבטיח שהתחרות מול חברות הבנייה הישראליות תהיה בתנאים שווים וכי תשמורנה על מלוא זכויותיהם של העובדים, וזו היתה בזמנו המטרה המרכזית של הענקת האישורים להקמת חברות כוח אדם לבניין שכל עיסוקן הוא בגיוס עובדי בניין זרים בלבד על פי רישוי מיוחד."

למידע נוסף בתחום זה