בעקבות פעילות האיגוד, תעריפי הובלת המטענים ברכבת יעלו שיעור מתון מהמתוכנן

ביום 27.11.13, התקבלה הודעה אודות החלטת רכבת ישראל להעלות את מחירי שינוע המטענים ב-21% בין נמל חיפה לנמל אשדוד, בשני הכיוונים, למכולות טעונות, וכן הוטבע מושג חדש: "מכולה כבדה" שמשמעותו מכולה שמשקלה 23 טון ומעלה ברוטו, אשר עלות הובלתה תוכננה להתייקר ב- 33%.

לאחר פניית יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים וסגן נשיא האיגוד אמיר שני, אל שר האוצר, שר התחבורה, חברי כנסת, והנהלת רכבת ישראל, נקבע דיון בוועדת כספים בנושא ולאחר שהתקיימו שני דיונים בוועדה, הודיעה הנהלת הרכבת ( 3.2.14 ) כי תמתן את העלאת המחירים המתוכננת ותעלה את תעריפי ההובלה ב-12% בלבד, בשתי פעימות, ולא ב-21% כפי שתכננה בתחילה. הפעימה הראשונה, בימים הקרובים, תהיה בשיעור של 7% והשנייה, בחודש אוגוסט 2014, בשיעור של 5%.

שני אמר בתגובה כי "העלייה קטנה יותר מהצפוי, וזו הצלחה, אבל גם העלייה הזו לא מגיעה להם. הם מבססים את ההתייקרות על מחיר הסולר, אבל הוא רק מרכיב קטן מההוצאות שלהם. ההובלה בים ובאוויר רק ירדה בשנים האחרונות, בגלל התחרות, אבל הרכבת יכולה להעלות מחירים כי היא מונופול".

קישור לכתבה בנושא

למידע נוסף בתחום זה