ראובן שליסל בוועידת הקמעונאות: "היעד העיקרי העומד בפני ענף המזון בלשכת המסחר הוא הורדת חסמי יבוא. "

"ענף המזון והקמעונאות בישראל עובר בשנים האחרונות שינויים רגולאטורים רבים שנועדו להגביר את התחרות ולהוזיל את מחיר המוצרים לצרכן. בין המרכזיים שבהם ניתן למנות את 'חוק הקורנפלקס', המעניק הקלות בייבוא מזון רגיל לישראל, החוק להגברת התחרות בענף המזון, פעולות להסרת חסמי יבוא בתקינה, הפחתות מכסים ופתיחת מכסות יבוא בפטור ממכס ועוד". כך פתח ראובן שליסל יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל משותף בחברת ליימן שליסל, את הוועידה ה-4 של ענף המזון והקמעונאות בישראל בנושא 'אתגרים והזדמנויות בשוק המזון הישראלי-2017'. הוועידה התקיימה במסגרת תערוכת ישראפוד, בגני התערוכה.

לדבריו, "שנת 2017 צפויה להיות מאתגרת במיוחד בענף המזון, על רקע המלצות הוועדה שמינה שר הבריאות ליצמן על מנת לעודד תזונה בריאה יותר. היעד העיקרי העומד בפני ענף המזון בלשכת המסחר הוא הורדת חסמי ייבוא. תנאי השוק משתנים וכולם מתיישרים לפיהם. "

"הרגולטורים אינם פועלים בחלל ריק וניתן להבחין גם בשינויים בהעדפות הצרכנים. טרנדים עולמיים בתחום המזון, שתפסו תאוצה גם בשוק הישראלי, הפכו את השימוש בחומרים טבעיים ושימת הדגש על ערכים תזונתיים למשמעותיים מאי פעם", הוסיף.

שליסל התייחס לעיכובים בשחרור מזון מיובא בתחנות ההסגר בנמלי הים, ואמר כי מדובר בנושא כאוב שנמשך מזה תקופה ארוכה. "רק אתמול קיבלנו הודעה שהם יוצאים להשתלמות. צריך לפתור בעיה זו, שפוגעת בכלל העוסקים בתחום ובפרט בכאלו המייבאים מוצרים עם חיי מדף קצרים. העיכובים  מייצרים עלויות ישירות ועקיפות, הפוגעות בצרכן הסופי."

עוד ציין כי "הרשתות הגדולות, כגון שופרסל וסופרפארם, מחזיקות מותג פרטי חזק. כל השוק צריך להיערך למותג הפרטי, שמביא רווחיות גבוהה יותר, עם איכות טובה לא פחות מהמותג הרגיל. על כולנו להיערך בכדי להתאים עצמנו ללקוח הישראלי.

בוועידה לקחו חלק כמה מבכירי הענף בארץ, ביניהם, רמי לוי מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה, אבי כץ נשיא קרן הגשמה ומייסד קופיקס, יהודה לניאדו מנכ"ל אושר עד, אירם גרייבר נשיא ויליפוד ואחרים. כמו כן, התקיימו הרצאות ופאנלים בנושאי פתיחת השוק לייבוא, סיכום מגמות בענף המזון לשנת 2016, טכנולוגיות בשירות עולם הקמעונאות והמזון בארץ ובעולם וכן מגמות עדכניות בתחומי העיצוב, המיתוג והאריזה של מוצרי צריכה.   

למידע נוסף בתחום זה