מחפשים עבודה? חג הפסח הקרוב צפוי להביא עמו גידול של כ- 14,900 משרות במשק

במהלך החודש בו חל חג הפסח הקרוב צפוי גידול ממוצע של כ- 2.3% בכמות המשרות בענפי המסחר, האוכל והאירוח, שהם כ- 14,900 משרות נוספות. כך עולה מבדיקה של אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר. בדיקה זו בחנה את השינוי במשרות השכירים בארבע השנים האחרונות.

 

בענף שירותי האירוח והאוכל, הכולל בתי מלון, אכסניות, מסעדות ושירותי אוכל, בתי קפה ופאבים, קיוסקים, אולמות אירועים ושירותי קייטרינג, שרושם עליה ממוצעת של 4.5% בכמות המשרות בחודש החג, שהם ממוצע של כ- 8,800 משרות, צפויה להירשם ירידה של 1.1% במספר המשרות בחודש שלאחר חג הפסח, שהם כ- 2,000 משרות.

 

מהבדיקה עולה עוד כי ענף המסחר הסיטונאי והקמעונאי רושם בתקופת הפסח גידול ממוצע של 1.4% בכמות המשרות, שהם כ- 6,100 משרות בממוצע, לעומת ירידה של כ- 0.1% בחודש שלאחר החג, של כ- 200 משרות.

 

עו"ד סיגל סודאי, מנהלת האגף ליחסי עבודה באיגוד לשכות המסחר, פרסמה מידע למעסיקים בדבר העסקת עובדים בתקופת חג הפסח: "זכויות העובדים בחג, נקבעות על פי מספר הסדרים שונים, חוקי עבודה, הסכמים קיבוציים או אישיים, צווי הרחבה או נוהג במקום העבודה. יש לפעול בהתאם להסדר שחל על מקום העבודה. מקום עבודה, שחלים בו מספר הסדרים במקביל, יפעל על פי ההסדר שמיטיב עם העובד. "

 

למידע נוסף בתחום זה