הישר מוועדת הכספים: הפחתת מס החברות - מנוף אדיר לצמיחת המשק

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, השתתף בדיון בוועדת הכספים של הכנסת והביע תמיכה בעמדת האוצר להפחתת מס החברות. "זהו מהלך בעל חשיבות עצומה לעידוד הצמיחה ומנוף אדיר לצמיחת המשק."

"הפחתת מס החברות תורמת לצמיחה. בעשור הקודם ישמו זאת באירלנד. גם אצלנו הבינו זאת בעשור הקודם כשהפחיתו את מס החברות באופן הדרגתי והגענו לשיעורי צמיחה גבוהים של כמעט 7%."

לין שכיהן בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה ציין כי הצעה זו של האוצר היא בניגוד לתפיסת בנק ישראל. "אחת השגיאות החמורות ביותר בחשיבה הכלכלית היא, שאם מעלים את שיעורי המס מגדילים את הכנסות המדינה. זה ממש לא נכון. מה שמגדיל את הכנסות המדינה זה הרחבת הפעילות הכלכלית וזו הדרך הנכונה. אנו לא רוצים להכביד את עול המסים על מי שמייצר את הצמיחה במשק. אסור שהיוזמה האישית והמוטיבציה להקים ולפתח עסקים בישראל יפגעו."

לדבריו, "מס החברות אינו מוטל רק על חברות הענק אלא גם על חברות קטנות ובינוניות. אחת הטעויות במשק היא שחושבים שהפחתת מס החברות היא מתנה לעשירים. במשק יש לא פחות מ 400 אלף חברות שמחזור העסקים שלהם לא עולה על 1 מיליון בשנה. אותם בעלי עסקים מקימים את העסק בסיכון אישי, נוטלים הלוואות, מסכנים את הונם ורכושם, ועובדים 50, 60 ואף 70 שעות בשבוע.

מעבר לזה, לין הזכיר למשתתפים בדיון כי כשעוסקים במס החברות יש להתייחס גם אל המס על משיכת רווחים שבשנת 2012 הועלה ב 20%.

להאזנה לדברים לחצו כאן

 

 
עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר באולם וועדת הכספים של הכנסת

 

 

למידע נוסף בתחום זה