במהלך חג הפסח צפוי גידול של כ-20% במכירות רשתות השיווק - 04/2016

במהלך החודש בו חל חג הפסח הקרוב צפוי גידול של כ- 20% במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי חשמל וריהוט לבית וכלי בית; זאת בדומה להתנהלות המשק החל משנת 2002 ועד כה. כך עולה מסקירה שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר לקראת חג הפסח, אשר בחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2002–2015.

עוד עולה מהסקירה כי שנת 2016 צפויה להיות דומה לממוצע ברשתות השיווק ותשקף עלייה (לעומת החודש הקודם) של כ- 18% ברכישת מזון , עלייה של כ- 26% ברכישת מוצרי הלבשה והנעלה, עלייה של 120% ברכישת כלי בית, ועלייה של כ- 34% ברכישות מוצרי חשמל וריהוט לבית.

לדברי ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר בעלים ומנכ"ל משותף בחברת ליימן שליסל, "השינויים בענף המזון, ביניהם רפורמת הקורנפלקס ופתיחת המשק לתחרות, והמהלך להפחתת מכסים, יביאו ככל הנראה לשינוי במחירים ולכניסת מתחרים חדשים בהמשך השנה. כתוצאה מכך, הצרכן הישראלי ייהנה ממחירים תחרותיים ומהיצע גדול יותר וכן בזכות התחרות החריפה בין רשתות השיווק. יש לקחת בחשבון ששנה שעברה פסח חל בתחילת חודש אפריל ועיקר הרכישות לקראתו נעשו במהלך חודש מארס".

לדברי אורן רווח יו"ר חטיבת הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל קבוצת אסתי לאודר בישראל (אלקליל), "אנו צופים כי תחול עלייה של למעלה מ- 20% מול התקופה המקבילה אשתקד. החנויות והספקים נערכים בהתאם הן מבחינת סחורות והן מבחינת כוח אדם למתן שירות בחניות."

כלכלני האיגוד מציינים כי מסקירת השנים 2002 - 2015 עולה כי לעומת גידולי הרכישות בחודש החג, הרי שבחודש שלאחריו נרשמות ירידות ברכישות ברשתות השיווק: ירידה של כ- 8% במכירת המזון, ירידה של כ 17% במכירת מוצרי הלבשה והנעלה, ירידה של כ 24% במכירת מוצרי חשמל וריהוט לבית וירידה של כ- 56% ברכישת כלי בית ומטבח.

למידע נוסף בתחום זה