מחפשים עבודה? במהלך תקופת חג הפסח צפוי גידול של כ- 14,700 משרות במשק

בחג הפסח הקרוב צפוי גידול ממוצע של כ- 2% בכמות המשרות בענפי המסחר, האוכל והאירוח, שהם כ- 14,700 משרות נוספות; כך עולה מבדיקה שנערכה באגף הכלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר.

בדיקת האיגוד בחנה את השינוי במשרות השכירים בשלוש השנים האחרונות. מדובר בהזדמנות לתעסוקת עובדים עראיים וסטודנטים, אשר מנצלים את חופשת הפסח להגדלת ההכנסות.

בענף שירותי האירוח והאוכל, הכולל בתי מלון, אכסניות, מסעדות ושירותי אוכל, בתי קפה ופאבים, קיוסקים, אולמות אירועים ושירותי קייטרינג, שרושם עליה ממוצעת של 4.3% בכמות המשרות בחודש החג, שהם ממוצע של כ- 8,100 משרות, צפויה להירשם ירידה של 1.6% במספר המשרות בחודש שלאחר חג הפסח, שהם כ- 3,200 משרות.

עוד עולה מהבדיקה כי ענף המסחר הסיטונאי והקמעונאי רושם בתקופת הפסח גידול ממוצע של 1.5% בכמות המשרות, שהם כ- 6,600 משרות בממוצע, לעומת ירידה של כ- 0.3% בחודש שלאחר החג, של כ- 1,300 משרות.

עו"ד סיגל סודאי, מנהלת האגף ליחסי עבודה באיגוד לשכות המסחר, פרסמה מידע למעסיקים בדבר העסקת עובדים בתקופת חג הפסח: "זכויות העובדים בימי החג, נקבעות בהתאם להסדרים שונים: חוקים, הסכמים קיבוציים/צווי הרחבה, הסכמים אישיים ונוהג במקום העבודה. הכלל הוא שיש לפעול בהתאם להסדר הרלוונטי שחל על מקום העבודה ואם חלים מספר הסדרים במקביל, יש לפעול על פי ההסדר שמיטיב עם העובד. "

לפירוט ההסדרים ראו: זכויות עובדים בחג הפסח - תשע"ו

למידע נוסף בתחום זה