נשיא איגוד לשכות המסחר: "עיריית תל אביב חוזרת להתנהלותה השערורייתית והמתחכמת להעלות את נטל מס הארנונה. בדבר אחד היא תצליח - להבריח את העסקים מהעיר."

למרות שבקשת העירייה לקבל אישור חריג להעלאת מס הארנונה בגין שטחי חנייה עליהם לא נגבה תשלום נדחתה, על ידי שרי הפנים והאוצר, מועצת העירייה קיבלה החלטה להעלות את התעריף.
"הפעל את סמכותך ודאג לביטול החלטת מועצת העירייה, שאמורה להיכנס לתוקף בימים אלה, שנועדה להגדיל בצורה משמעותית את תעריפי הארנונה בגין שטחי חנייה עליהם לא נגבה תשלום." כך עולה מפנייה ששיגרו עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ועו"ד שלומי לויה, היועץ המשפטי של איגוד לשכות המסחר, רון חולדאי, ראש העיר תל אביב-יפו.

כוונת העירייה להעלאת את התעריפים כך: מתעריף ארנונה של 42.78 ₪ למ"ר בשנה באזור 1 ו- 36.48 ₪ למ"ר בשנה באזורים 2,3 , לתעריף של 64.83 ש"ח למ"ר בשנה, כלומר מדובר בגידול שנע בין 52% - 78%, אשר יגרום לתוספת עלות של לפחות 16.5 מיליון ₪, שתוטל על העסקים הפועלים בעיר.

מהפנייה עולה כי "מדובר בדרך-כלל במקומות חנייה, שמיועדים לעובדים במקום העסק ואין צורך להדגיש שהם נותנים מענה ממשי למצוקת חנייה בעיר תל אביב-יפו עצמה. במקרים אלה העסקים עושים את שהעירייה הייתה אמורה לעשות - לספק מקום חניה לעובדים במקום שאלו יבזבזו זמן במציאת מקומות חניה, שאינם."

"ראוי לציין, שיש ספק גדול על עצם חוקיות ההעלאה האמורה, שכן עיריית תל-אביב-יפו הגישה בקשה לאישור חריג להעלאה בדיוק בנושא שבנדון, ובקשתה זו נדחתה. לאור כך, אין העירייה יכולה לעשות דין לעצמה על-ידי פרשנות משפטית שמאפשרת לה, לכאורה, לבצע את ההעלאה הגורפת. "

לין: "עיריית תל אביב חוזרת להתנהלותה השערורייתית והמתחכמת בניסיון נואל נוסף להעלאת נטל מס הארנונה. בדבר אחד היא בטח תצליח - להבריח את העסקים מן העיר."

לדעת לין ולויה, "מדובר בעקיפה, פסולה, של החלטת השרים, שאמרו את דברם. לא ניתן להגיש בקשה לשרים ולאחר שמתקבלת החלטה שלא מוצאת חן, לפעול כאילו החלטת השרים הייתה חסרת ערך והעירייה רשאית לפעול כאילו לא הגישה כלל בקשה חריגה להעלאה."

"מעבר לשיקולים הפורמאליים, אנו יכולים אף לקבוע כנציגי המגזר העסקי, שהתנהלות כזו של עיריית תל-אביב-יפו תבריח עסקים מהעיר. ההתמרמרות היא אדירה. כלל החיוב המוטל על עסקים בתל-אביב-יפו הוא כבר היום הגבוה בישראל. בל נשכח שרק לאחרונה יצרה עיריית תל-אביב-יפו אגרה חדשה, היא אגרת השמירה. יש גבול כמה אפשר להכביד על עסקים."
למידע נוסף בתחום זה