בעלי השכר הגבוה במגזר הציבורי קיבלו תוספת של חמישה אחוזים? אתם תשלמו על כך בארנונה

על פי דו"ח השכר במגזר הציבורי, בשנה האחרונה עלה השכר הממוצע במגזר הציבורי בכ-5% למקבלי השכר הממוצע של למעלה מ-40,000 ₪ בחודש. בסך הכל, עלה השכר הממוצע במגזר הציבורי בכ-3.25% בשנת 2013. המשמעות היא כי על פי הנוסחה לחישוב מס הארנונה הקבועה בחוק, הציבור ישלם על כך מכיסו בתשלומי מס הארנונה שממשיכים לעלות. על פי הנוסחה, הארנונה מתעדכנת מידי שנה על פי החישוב- 50% מעליית מדד המחירים לצרכן ו-50% מעליית השכר הממוצע במגזר הציבורי.
בשנתיים האחרונות מנהל איגוד לשכות המסחר מאבק עיקש לשינוי הנוסחה. באיגוד אומרים כי "לא ייתכן שבגלל שרופאים, מחסנאים או נתבים המרוויחים עשרות אלפי שקלים בחודש ומקבלים מדי שנה תוספת שכר, כלל הציבור ישלם על כך מידי חודש בתשלומי מס הארנונה". יתרה מזאת, לאחרונה יזם נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, הצעת חוק הקוראת, בין השאר, לבטל את הנוסחה הקבועה כיום ולהצמיד את שיעור העלייה השנתית במס הארנונה למדד המחירים לצרכן."
 
באיגוד אומרים היום כי "ההתנהלות השערורייתית והקלות הבלתי נסבלת בה נבחרי הציבור מתייחסים להעלאת מס הארנונה, באה לידי ביטוי בכך שבשנה הקרובה, מס הארנונה יעלה לכלל הציבור ב-0.75%. זאת ללא קשר לנוסחה ובעקבות הרשויות המקומיות שחששו שהנוסחה השנה תביא דווקא לירידה בסכום הארנונה".
 
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "אנו רואים בגין אילו משכורות גבוהות במגזר הציבורי מגדילים את צד ההוצאה בתקציב המדינה. יתרה מזאת, עליות שכר אלה מתורגמות מיידית כתוספת מס המושת על הכיס של כל אחד ואחד מתושבי המדינה".
למידע נוסף בתחום זה