גיא מרשנסקי | מאמן ריצה מוסמך | מאמרי דעה | 16/08/2016

ריצה ככלי לשיפור מוטיבציה בארגונים

לאורך השנים קבוצות ריצה הפכו להיות  טרנד חזק שלא ניתן להתעלם ממנו יותר. בשנים האחרונות הוא אף חדר למקומות עבודה ככלי להגדרת יעדים, הגברת מוטיבציה ושיפור ביצועים של העובדים. אז מה יש בריצה שמושך כל כך הרבה אנשים וגורר אותם לתחרויות ריצה שרק גדלות בכמות משנה לשנה ?

5 סיבות מדוע כדאי לכם כבר מחר בבוקר להקים קבוצת ריצה אצלכם בעסק?

  1. המימד האנושי – בלא מעט מחקרים מצאו את הקשר בין המימד האנושי והתוצאות העסקיות של החברה. קבוצת ריצה במקום העבודה תשפר את המיומנויות וההתמחות המקצועית של חברי הצוות, תשדרג את המוטיבציה ואת "גאוות היחידה", תשפיע באופן ישיר על עבודת הממשקים ועל שיתוף הפעולה בין העובדים, תצור הכוונה ליעדים, מטרות והישגים.
    זאת בנוסף לשיפור היכולות האישיות של העובד, בתחום הבריאותי, הנפשי והספורטיבי.
  1. גיבוש מתמשך - הקמת קבוצת הריצה, היא רק תחילתו של תהליך, אשר הולך ונבנה בתקופת זמן, עד להשגת יעד משותף שהינו הרשמה למרוץ כזה או אחר.
    ארגונים רבים מקיימים ימי גיבוש ממוקדים במהלך השנה. חשוב לציין כי התרומה של פעילות בקבוצת ריצה שונה מיום גיבוש. מאחר וקבוצת הריצה פועלת באופן אינטנסיבי לאורך כמה חודשים, גם הערך המוסף שלה, כיוצרת חברות ואחדות, מתקיים לאורך תקופה ארוכה גם לאחר השגת היעד הראשוני שהינו יום המרוץ.
    במקרים רבים ניתן לראות משתתפים הממשיכים לקיים קשר מעבר לשעות העבודה והריצה הופכת להיות נושא משותף ומאחד לתקופה ארוכה.
  1. שיפור מוטיבציה וגאוות יחידה
    יש קשר חיובי בין פעילות פיזית של עובדים, לבין שיפור המוטיבציה הנפשית.
    מחקרים רבים הוכיחו לא אחת, את חשיבות הפעילות הפיזית כרוטינה להחדרת מוטיבציה אצל העובדים בארגון, את ההתגייסות הכללית למטרה ספורטיבית משותפת והמהפך בארגון בשיפור היחסים בין העובדים ובינם לבין ההנהלה.
    השתייכות לקבוצת ריצה גורמת ל"באז "בארגון. ניתן לראות זאת ברשתות החברתיות [פייסבוק ווצאפ] בתמונות "סיפורי גבורה" וחוויות. זהו תהליך חשוב מאחר ויוצר אווירה חיובית בארגון.
    ניתן להשלים ולעודד מהלך כזה על ידי מחלקת משאבי אנוש במודעות על גבי לוח מודעות תמונות, מתכוני דיאטה וכמובן ריצה עם חולצה ייצוגית עם לוגו של הארגון!
  1. שיפור שיתוף פעולה בין עובדי המחלקה ומול מחלקות אחרות
    הריצה הינה כלי מעולה להסיר מחיצות בין העובדים במחלקות השונות. אנשים המגיעים ממקומות ותפקידים שונים בארגון נפגשים בקבוצה למאמץ פיזי משותף שמחבר ביניהם. חברי הקבוצה מעודדים אחד את השני ולומדים להכיר אחד את השנה באופן שונה לחלוטין מהממשקים שיש להם בארגון.

  2. השגת סובלנות ויעדים ארגוניים 
    הריצה למרחקים היא שעור לחיים.
    התהליך הוא ארוך, איטי וההתקדמות בצעדים קטנים אך בטוחים.
    הרץ למרחקים לומד סבלנות ואורך רוח והקבוצה לומדת להכיל את כולם כשווים.
    הסובלנות לאחר נלמדת במהלך האימונים. ישנה הקפדה על עזרה ועידוד איש את חברו כחלק מהתהליך הקבוצתי.
    לא פעם התוודו רצים ,שעקרונות אלו ,שרכשו באימונים, הם מיישמים בעבודה .מאמץ משותף ועמידה ביעדים משותפים יוצרת תשתית לקביעת יעדים גם בעבודה.
    המרוץ מהווה יעד שיש לו לו"ז כולל תכנית עבודה עם תאריכים ,שבכל אחד מהם צריך לעמוד ביעדי ביניים. בדיוק כמו פרויקט בעבודה, במהלך האימונים מוטמעים הרגלים שמסייעים להכנה המנטלית ,כגון תזונה נכונה ושינה. וריצה עם חולצה ייצוגית, עם הלוגו של החברה כמובן.
    את הסיפוק בסוף התהליך לא ניתן לתאר במילים, פשוט רואים אנשים שמחים ומרוצים, האנרגיה החברתית מדהימה, הריצה היא מתנה לכל החיים והעובד תמיד יזכור זאת!

 

 * הכותב גיא מרשנסקי, מאמן ריצה מוסמך ובעל 15 שנות ניסיון בהקמת קבוצות. ליצירת קשר -  נייד: 054-3452122 מייל: guymarsh1@gmail.com

למידע נוסף בתחום זה
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.