חדר חדשות | 09/01/2017

סופשבוע ארוך: מול כל הכבדה נוספת יש למצוא איזונים המחזקים את המגזר העסקי

בעקבות אישור ועדת השרים את יוזמת יום א' חופשי, הודיע עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, כי "מהלך זה אינו יכול להיעשות כמהלך נפרד העומד בפני עצמו, אלא כחלק ממקשה שלמה של רפורמה רחבה, המאזנת בין גריעת ימי עבודה ליצירת שינויים חיוביים בשוק העבודה. זו היתה מאז ומתמיד עמדת הלשכה, שבאה לביטוי מפורש בכתובים".

לדברי לין, "בשנים האחרונות שוחקת הכנסת את המגזר העסקי בהתמדה. חייבת להיות תפנית ושינוי בחשיבה, כך שהכבדות נוספות על המגזר העסקי, אם תהיינה מוצדקות, תהיינה מאוזנות מול צעדים לחיזוקו. אי אפשר יותר לצעוד במסלול חד סטרי של המשך ההכבדות על המגזר העסקי. יש ליצור תפנית בחשיבה וגם בפועל. מול כל הכבדה נוספת יש למצוא איזונים המחזקים את המגזר העסקי."

בשל כך, איגוד לשכות המסחר מציע תוכנית רחבה יותר הכוללת מספר תנאים ליישום 'יום א' חופשי':

  1. החזר שעות העבודה הנגרעות, לא בדרך של תוספת יומית של רבע או חצי שעת עבודה וגם לא יום ו' של עבודה. לכל אלה מגרעות בולטות והן פוגעות לא רק בכלל ציבור העובדים ובתפוקת העבודה אלא בעיקר בציבור ההורים.
  1. יש לשלב רפורמה של שעות עבודה גמישות על פי צורכי המעסיק והתאמת העובד, כך שהשעות הנגרעות תוחזרנה בדרך של תוספת שעות עבודה שתאפשרנה גמישות והתאמה בשעות העבודה.
  1. כמובן שליום א' חופשי יש ערך אם מערכת החינוך תעניק חופשה מלימודים לכלל תלמידי בתי הספר היסודי והתיכון.

  2. חשוב שכחלק מהרפורמה, חגי תשרי וחופשת הקיץ במערכת החינוך יחפפו באותה התקופה.
למידע נוסף בתחום זה