פאנל גאווה ישראלית

און הרן, ממייסדי חברת "AUTO TALKS" שעוסקת בתחום טכנולוגיות התקשורת מרכב לרכב ולתשתיות הרכב החכם (V2X), אמר כי התקשורת האוטומטית מרכב לרכב תביא למהפכה בתחום הבטיחות בדרכים ותאפשר לכלי רכב לזהות מצבים מסוכנים בסביבתם, גם אם אינם נמצאים בשדה הראייה של הנהג. הטכנולוגיה הזו תותקן בכלי רכב שינועו על כבישי ארצות הברית כבר מ-2019, בעקבות מהלכים של הרגולטור האמריקאי, ובמקביל תקודם גם באיחוד האירופי. מדובר בנדבך חיוני לכינון הרכב האוטונומי בשל העובדה שלכל החיישנים, שכיום מאפשרים את התנועה האוטונומית, יש מגבלות פיזיות. התקשורת בין כלי הרכב תאפשר קבלת מידע מוקדם, שנמצא מעבר לשדה הראייה והחישה של הנהג, ותאפשר השתלבות טובה יותר בתנועה עם כלי הרכב שבסביבה.


אביב כהן,
סמנכ"ל חברת NEXAR, הציג רשת של טלפונים ניידים בכלי הרכב, שמקשרת בין נהגים, שאותה פיתחה החברה. הנהגים המחוברים לרשת משתמשים באפליקציה בטלפון הנייד שלהם כדי לצלם את הדרך שלפניהם. הנתונים מועלים לענן, ואלגוריתם מיוחד מזהה ומתריע באמצעות ראייה ממוחשבת על התנהגות מסוכנת של נהגים, ויוצר בסיס נתונים, שמאפשר להזהיר את משתמשי הרשת שעל הכביש, לבצע דירוג סיכון של נהגים לצורך ביטוח, לבצע שחזור מצולם של תאונות, להקטין עלויות ביטוח ועוד, זאת לצד יישומים כמו ניהול ציים. לדבריו, לרשת של החברה מחוברים כבר אלפי נהגים בתל אביב, ניו יורק וסן פרנסיסקו כאשר המודל העסקי של החברה מבוסס על שימוש בבסיס הנתונים.


בתמונה מימין: און ארן, אביב כהן, אורן עזר, ירדן גרוס, ג'סי סולטניק
קרדיט צילום: יוד צילומים


ג'סי סולטניק
, מנהל השיווק של חברת ארגוס סייבר סקיוריטי, אמר שלקישוריות של כלי רכב וביניהם יש פוטנציאל משמעותי לתרומה לבטיחות בדרכים, אולם מערכות כאלה גם חשופות מאוד לפגיעה מבחוץ. כמו כל מחשב שמחובר לרשת, גם מכוניות שמחוברות לרשת חשופות לפריצה זדונית. אלה איומים שקיימים בשטח, ולמרות שאין פתרון קסם שיכול לעצור 100% מההתקפות, מערכות אבטחה כמו שמציעה ארגוס ושמוטמעות כבר משלב התכנון הבסיסי של כלי רכב חדשים, הן הכרח.


ירדן גרוס
, מייסד ומנכ"ל חברת ENGIE, הציג פתרון שנועד להכניס שקיפות לתהליך התיקונים והתחזוקה השוטפת של הרכב. הטכנולוגיה של החברה מחברת בין מחשב הניהול של הרכב לאפליקציה יעודית בנייד של הנהג ומדווחת לו און ליין על הופעת תקלות, חומרתן ופתרונות אפשריים, וכן היא מאפשרת לקבל הצעות מחיר ממוסכים בלחיצת כפתור ולהשוות ביניהן. זה מוצע בארץ כשנתיים, נמצא כיום בכ-100 אלף כלי רכב ומחבר לנהגים כ-300 מוסכים שעובדים עם החברה.


אורן עזר
, מנכ"ל חברת ELECTROAD, אמר כי העתיד נמצא בתחבורה ציבורית ירוקה, שתאפשר לאוטובוסים לנוע בסביבה עירונית ללא זיהום אוויר מיידי וללא זיהום סביבתי בטווח הארוך כתוצאה מהתכלות של סוללות. פתרון הטעינה האלחוטית, שאותו הם פיתחו, יאפשר להפחית במחצית את משקלו של אוטובוס חשמלי ויאפשר לו לנוע "מסביב לשעון" ללא צורך בהפסקה לטעינה. החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית להתקנת התשתית בן לילה, ללא עבודות תשתית מורכבות וביצעה ניסוי בטכנולוגיה הזו בתל אביב.

 

למידע נוסף בתחום זה