פאנל לא מאטים בסיבוב

בפאנל טכנולוגיות רכב, ציין יובל דיסקין, יו"ר סיימוטיב טכנולוגיות בע"מ, כי אין בעיה מנטלית של הצרכנים לעבור לשימוש ברכב אוטונומי, אם כי יש הבדלים תרבותיים כגון תרבות נהיגה בגרמניה. הסוגיה המשמעותית יותר היא הרגולטורית. היום הרכבים , הסיפור של הרכב המקושר הוא לא עתידי הוא כבר קיים, עכשיו רמת הקישוריות עולה ועכשיו מתחילים לדבר על קישוריות לא בין רכב לעולם לעולם החיצון אלא בין רכבים ועולם האינטרנט. כולם חוששים, יש חב' שעוסקות בסייבר סקיוריטי, כל שבוע אני שומע על עוד חברות בתחום, לא מפתיע אותי בישראל כי אנו מדינה יצירתית ויש פה אנשים עם מוחות טכנולוגיים מעולם, מאחר והעולם מבין שהתחום של הרכב האוטונומי לוהט,  גם הדבר הכי מוחלט מוצאים את הדרך לעבור אותו, החכמה זה הבעיה או האתגר לייצר פתרונות שרמת המאמץ על מנת לעבור אותן תהיה מורכב וגבוהה, מוחלט אין.


בתמונה מימין: אלעד צרפתי, אבי קנת, יובל דיסקין, ובועז קרפלקרדיט צילום:יוד צילומים


אבי קנת
, סמנכ"ל סחר קרסו מוטורס, ציין כי בדיון שערכו לא מזדמן, השאלה הייתה למה לשחרר כשיושבים במטוס ולא יודעים מי נוהג בכלי זה? זה באמת יותר בקטע הפסיכולוגי, אבל כשאנשים יהיו בטוחים שהעסק עובד במינימום תקלות, אני מניח שיוכלו לשחרר. בהקשר של בטר פלייס אפשר להתווכח על הרבה דברים ולטעמי על דבר אחד לא, הציפו את האג'נדה של הרכב החשמלי ואת זה קשה לקחת ממה שעשו ולכן אני חושב שרנו לא הימרו על בטר פלייס כהימור היחיד שלהם, יש להם עוד דברים אחרים, היום גם רנו וגם ניסן, לכן אנחנו פה עושים איתם את שיתופי הפעולה, הם המובילים בתחום הרכב החשמלי. סיכום שיש לנו עם רנו וניסן, להקמה של חידוש טכנולוגי, זה יקרה בשנת 2017 ויאפשר לתעשיית ההייטק, בייחוד ברמת הסטארט-אפ להתנסות באופן ישיר עם היצרנים והמוצרים שלהם.


אלעד צרפתי
, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת Mobileye Aftermarket , אמר כי כמה אנחנו רחוקים מ- 0 תאונות? לא נהיה שם אף פעם, כל עוד אנו בסביבה שיש גורמים לא צפויים יהיו תאונות [הולכי רגל, אופניים], ניקח בחשבון שלפחות ב- 2 עשורים הקרובים זה לא יהיו רק רכבים רובוטיים, זה רכבים של בני אדם, רכבים של מחשב, נוהגים אחד ליד השני, אני לא רואה את משרד התחבורה בונה דרך לרכבים אוטונומיים, 0 תקלות לא יקרה כי המחשב שיש לנו בראש הוא הרבה יותר חזק מכל מחשב שקיים במציאות. אם לפני משהו כמו 10 שנים, כשנכנס האייפון, ב- 2007 אם אני זוכר נכון, אם הייתי שואל כל אחד אם כל החיים שלכם תהיה בתוך האייפון שלו, מישהו היה אומר כן? ברור שלא, בסוף הנוחות גוברת על הכל, אנשים אוהבים שקל להם. הנסיעה משעממת ולא נוחה.

אם לפני 4 שנים היית שואל תעשיית הרכב מתי הרכב האוטונומי יעלה על הכביש, אני תמיד אומר, יולי 2021 זה הדד ליין, כולן ירצו לנסות ולהקדים את BMW, אז הטיימר הזה הולך ומתקצר, אחרי ששמענו את אאודי ב- 2020, מי שראשון בשוק נשאר בתודעה, זה עברנו מהפיכה.

למידע נוסף בתחום זה