פאנל בדרך לחצי מיליון

שוק הרכב הישראלי שובר שיאי מכירות, האם כללי המשחק ישתנו? ציינו המשתתפים כי ענף הרכב הוא ענף בריא עם תחרות בריאה.

דני שמעוני, מנכ"ל חברת הליסינג וההשכרה הרץ, אמר כי שוק כלי הרכב החדשים, שנמכרים על ידי חברות הליסינג והסוחרים - "רכבי אפס קילומטר" - יגיע השנה לכ-40 אלף כלי רכב. שוק האפס קילומטרים הוא היבוא המקביל האמיתי. היבואן מייבא, משלם ומפרסם ואנחנו מוכרים. זה בלתי נמנע. חברות הליסינג קונות מאות אלפי כלי רכב ויש להן פלטפורמה טובה מאוד למכור רכב חדש גם לצרכן, לא רק כלי רכב בני שלוש שנים אלא גם חדשים.


טל בר לב
, מנכ"ל מכירות הרכב קבוצת שלמה סיקסט ציין כי חייבים לאפשר יצוא של כלי רכב  משומשים וזאת על מנת להוציא מהשוק רכבים עם קילומטראז' גבוה, כדי שכלי הרכב על הכביש יהיו בטוחים יותר. יצוא רכב משומש יתאפשר אך ורק אם ניתן יהיה לקבל הישבון של מס הקניה ששולם לקניית רכב חדש. על המדינה לאפשר יצוא של מכוניות משומשות, כולל למדינות שכנות כמו ירדן שבהן יש ביקוש לכלי רכב משומשים מכל הסוגים. היצוא של רכב משומש חייב להיות מיידי. הוא טוב לצרכן, טוב למדינה, טוב לפקקים וטוב לבטיחות.


בתמונה מימין: שי דהן, ערן גולן, מי-רון לוי, טל בר-לב, דני שמעוני, בועז סופר ואודי עציוןקרדיט צילום: יוד צילומים


שי דהן
, מנכ"ל חברת אלדן ציין כי כיום עם כניסת חוק רישוי שירותים לתוקף ישנה חובה לרשום את הרכב ע"ש הקונה בתוך 6 ימים. פנינו למשרד התחבורה שיאפשר החזרת הרכב בתוך 30 ימים והרכב יימכר לצרכן אחר ללא רישום בעלות נוספת.


מירון לוי
, סמנכ"ל בקבוצת לוי יצחק, אמר כי ההפחתה הגדולה יותר במחיר של כלי רכב משומשים מבעלות ליסינג, כולל כלי רכב שנרכשו באפס קילומטרים, נובעת מהתנהגות השוק. כאשר כלי רכב זהים יוצאים לשוק, האחד מבעלות פרטית והשני מבעלות ליסינג, הרכב מבעלות פרטית יימכר מהר יותר.


ערן גולן
, מנכ"ל חברת פמה ליסינג, אמר כי להערכתו כמעט כל הלקוחות מעוניינים כיום ברכישת רכב באשראי, אך לדעתו לא קיימת בועת אשראי לרכב. שוק האשראי לרכב אפילו מפגר מאחור בהשוואה לנעשה בארצות-הברית. אנחנו בוחנים יותר לעומק את פרופיל הלקוח. אם יש לו רקורד מצוין, ניתן לו גם 120% מימון. בשורה התחתונה הסיכון הכולל עלה, אבל צריך לדעת איך לנהל סיכון כזה, גם כלפי הלקוחות וגם כלפי התיק הממוצע שלך. להערכתו, האובדן הטיפוסי בשל עסקאות מימון רכב כושלות מגיע לכ-0.25% מהמחזור. גם שוק רכבי ה"אפס קילומטרים" הגיע לשיא ואנשים יחזרו לרכישת רכב מיד שנייה.

למידע נוסף בתחום זה