פאנל לקוחות דור 2.0

דור מתוחכם יותר של רוכשי רכב דורש דור חדש של טכנולוגיות שיווק, ציינה גלית עיני, סמנכ"ל שיווק UMI , כי הכל השתנה חוץ ממסע הפרסום, יש פה רכב אחד כשמטרת המפרסם להגיע ללקוח אחד שיקנה אותו. הדרך השתנתה, גם אם משקיעים מחצית מהעוגה במכירות, זה לא אומר שצריך לעזוב הסיפור, הסיפור בעיני צריך להיות ברור יותר, מדויק יותר כדי לבלוט באוקיינוס הגדול של מסרים. איך עושים בזאת? העוגה עדיין נשענת על המדיות הרגילות, הדיגיטל מאפשר לספר הסיפור שלנו במדיה שיחסית זולה והיא ויראלית מאוד, ברגע שמוצאים הערך והדרך להעביר הלאה, הסיכוי שתספק הסיפור שלך ותגיע למגוון גדול של לקוחות הוא גדול יותר.


עופר יער
, שותף ומנהל קריאייטיב ראשי, ברוקנר יער לוי, אמר כי היום השיח העיקרי בענף הפרסום של הרכב הוא מכירתי, הנתונים מראים שב- 7 שנים אחרונות הפרסום המכירתי עלה ב- 50% לעומת התדמיתי. המחיר היה ויישאר תנאי הכרחי, אנחנו צריכים כולנו, גם על עצמנו, להבין את הפוטנציאל שיש לנו להתחבר לנהג, לתובנות, לחיים שלו דרך המוצר שלנו.


בתמונה מימין: גלית עיני, עופר יער, קובי גלאון רועי שחורי וכפיר כשריאן
קרדיט צילום: יוד צילומים


קובי גילון
, סמנכ"ל שיווק ומכירות רכב דו-גלגלי עופר אבניר חברות לרכב בע"מ , אמר כי לפנות היום לדור Y אותם בני 20, 30 , אני צריך קודם להבין ומחקרים גם מעידים על כך, שהיום לפני שאתה עושה רכישה לרכב או קטנוע, אתה אוסף מידע, אם לפני היה נכנס לאולם והולך לרחוב המסגר ולמודעה או שואל חבר, היום יש לו גוגל, תוכן שיווקי, יחסי ציבור ומלא מלא מידע. המדיה הדיגיטלית לדעתי מרתקת בגלל שאם אני היום כמנהל שיווק רוצה לפנות לאנשים בני 40, 50 אני לא בטוח שהכל אציג בדיגיטל כי הם לא כל היום שם, אך הצעירים יותר כן. מספיק שיהיה לי מוצר נכון, מסר קריאטבי נכון אני אשתול זאת בפייסבוק, ועוד, וזה יתקדם הלאה בלייקים.

 

רועי שחורי, מנכ"ל Dacia israel , פרסום המחיר ימשיך כל עוד המחיר הוא הסיפור. אם זוכרים פרסומות לטלפונים או חברות תעופה, כשיש חברת תעופה לואו-קוסט והמחירים מפתיעים. המחירים יורדים, ברגע שהמחיר מאוד מפתיע אז הסיפור מעניין. לגבי הדיגיטל, בעוד כמה שנים ידעו עלינו הרבה והכל, כל אחד מאיתנו יפתח עכשיו אתר אינטרנט זהה ולכל אחד פרסומת אחרת, היום יודעים לאפיין הלקוחות שלנו ולמקד הפרסום הכי מתאים להם, אנחנו עושים כמה פרופורמות בכמה קריאטביים וכן עושים פרסום יעיל, ממוקד ויותר זול. יש הרבה משאבים בקהילה, פעם קראו לזה מועדון לקוחות, יש לנו עמודי פייסבוק, ניוזלטרים ויש מפגשים כל שבועיים, שהלקוחות שלנו יוצאים לטיולים והרצאות, כל הזמן מפגישים אותם ומחברים ביניהם, אחרי כל פעילות הם מתדיינים ביניהם, גם בערוצים שלנו וגם שלהם, הם הלקוחות הכי טובים שלנו והמוכרים הכי טובים שלנו, או ואבוי אם מישהו ישאל אם כדאי לקנות דאצ'יה, הם קופצים עליו ומשכנעים אותו לקנות. הדאצ'יה היום הם היחידים שמוכרים רכבים דרך האינטרנט, נכון שלא בכמויות גדולות, ללקוח קשה להשקיע בכרטיס אשראי 70,000 ש"ח, אנחנו עוקבים אחריו, רואים כמה הוא משקיע באתר, הוא מגיע עד שלב התשלום ואז מגיע לאולם התצוגה. ב- 2016 לפחות 30 – 40 אחוזים מהלקוחות רכשו דרך האינטרנט. אני בטוח שעוד 5 – 10 שנים מכירת רכבים באינטרנט יהיה נפוץ.

 

ניר זיגל, ניר זיגל, מעצב תעשייתי, מעצב מכוניות עבור חברת Ford, ציין במסגרת הרצאה נפרדת כי עיצוב הרכב תלוי ברגולציה, בדרישות הבטיחות ההולכות ומחמירות ובדרישה להפחית את פליטת המזהמים וצריכת הדלק. עיצוב הוא לא רק עניין ויזואלי ושיווקי- הוא אמצעי מרכזי להגדלת הבטיחות של כלי הרכב והפחתת המזהמים וצריכת האנרגיה.

למידע נוסף בתחום זה