אסור שעבודות פיתוח הרכבת הקלה יפגעו בשרשרת האספקה

לאור כוונת משרד התחבורה להגביל משמעותית כניסת משאיות על סוגיהן לאזורים בהן מתבצעות עבודות להקמת הרכבת הקלה ולאזורים סמוכים, שיגר חיים עוז, סמנכ"ל איגוד לשכות המסחר, פנייה לעוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בה הביע את התנגדות איגוד לשכות המסחר להגבלה שכזו.

עוז מדגיש בפנייתו ליצחקי כי הקשיים איתם מתמודדים בעלי העסקים בתוואי עבודות הרכבת הקלה וסביבותיה קשים מנשוא. "אסור ליצור קשיים נוספים שיגרמו לעיכובים או להגבלת החמצן המאפשר לעסקים לפעול בצורה סדירה. כיום, קיימת הגבלה על נסיעת משאיות בנתיבי איילון (דרך 20) בין השעות 06:30-09:30 וכל הגבלה נוספת תביא לפגיעה קשה ביותר בעורק החמצן של העסקים השונים הנמצאים ברחבי העיר ת"א ובכלל הערים במטרופולין דן", מתריע עוז.

 

 

"עיכוב בהפצה יגרום לעיכוב מתמשך בכל שרשרת האספקה, אי הגעת מוצרים במועד ונזק מתמשך, הן לצרכנים והן לבעלי העסקים."

זאת ועוד, מתריעים באיגוד לשכות המסחר כי האיסור של פריקה וטעינה יביא לפגיעה קשה ברשתות המזון, שכן חלק הארי של המוצרים הנמכרים ע"י רשתות המזון הינו מוצרי מזון טריים, כגון: לחם, מוצרי חלב, תוצרת חקלאית (פירות וירקות) ומוצרי בשר עוף ודגים, ולכן כל הגבלה נוספת תביא לפגיעה באספקת תוצרת טרייה לרשתות המזון.

מרבית מסניפי רשתות השיווק בכלל ורשתות המזון בפרט מצויים בתוך המתחמים העירוניים, המשלבים שימושים של מגורים ומסחר גם יחד. כמו כן, רשתות השיווק מחויבות בעמידה בהוראות חוק רישוי עסקים ובכל הדינים המקומיים של הרשויות המקומיות, ששואבים את כוחם מהחקיקה הראשית. כתוצאה מכך, לא ניתן לבצע פריקה וטעינה של מוצרים בשעות הלילה ולפני השעה 06:00 בבוקר.

באיגוד לשכות המסחר מסבירים עוד כי ההגבלה עלולה לגרום לייקור המוצרים הנמכרים ברשתות כתוצאה מהעסקת עובדים רבים בשעות הלילה לצורך פריקת הסחורות, סידורם על גבי המדפים וייקור בעלויות כח האדם ובהוצאות השכר.

 לדברי עוז: "חייב להישמר האיזון בין השיקולים התחבורתיים והקלה על ביצוע עבודות התשתית מחד, לבין שיקולים נרחבים הרבה יותר הנוגעים להמשך קיום המסחר התקין במטרופולין ת"א ולצמצום הפגיעה בציבור ובעסקים הנמצאים על תוואי הרכבת הקלה מאידך."

חשוב לציין שכל אספקה של מוצרי בשר עוף ודגים לתוך הרשתות מחויב במתן אישור של הווטרינר העירוני של כל רשות ורשות, לאחר שביצע בדיקות משנה של אותם מוצרים, אך הווטרינרים העירוניים מבצעים את בדיקותיהם אך ורק במהלך היום, דבר המונע את ביצוע ההובלות במהלך הלילה.

למידע נוסף בתחום זה