הנחיות לשחרור חבילה מהמכס

ההנחיות כתובות בלשון זכר, אולם תקפות באותה מידה לכל הלקוחות .

  1. בשלב ראשון אתה נדרש לגשת למסווג של לשכת השרות על מנת לסווג את הטובין לצורכי תשלום מסים וחוקיות יבוא.
  2. המסווג ממלא יחד אתך טופס קלט מסודר בו הוא מציין את מספר הסיווג עליו אתה נדרש לחתום.
  3. עם הטופס הזה אתה ניגש לפקידת היבוא להסדרת התשלום בגין הפקת
    רשימון היבוא.
  4. עם סיום הפקת הרשימון אתה נדרש להסדיר את תשלום המסים והאגרות. לידיעתך – על כל רשימון חל חובת תשלום מכס ו/או מע"מ ו/או אגרות אחסנה.
  5. ישנן 3 אפשרויות להסדרת תשלום המסים למכס:
    • באתר האינטרנט של משרד האוצר תחת תשלום מיסי יבוא באמצעות כרטיס אשראי. התשלום מוגבל עד ל- 15,000 ₪ ובכרטיס אשראי לאומי קארד עד 25,000 ₪.
    • בבנק המזרחי הממוקם בקומה התחתונה של בניין ממן באמצעות מזומן או המחאה.
    • בכל סניפי בנק הדואר בארץ ובבניין ממן באמצעות מזומן או המחאה. יש לציין בפני הפקיד בדואר קוד תשלום (אמולציה) G896 ואת מספר הוראת התשלום לרשימון ניתוב 909 שניתנת ע"י המכס.
  6. אחרי תשלום המיסים יש לשלם את אגרות האחסנה בחברות המטענים (תלוי באיזה מחסן מאוחסן הטובין).
  7. מרגע תשלום המיסים והאגרות יש להמתין שעה לתשובה ממחשב המכס בכדי לדעת אם יש התרה וניתן לשחרר את הטובין מהמכס. מרגע קבלת ההתרה יש לפנות לשירות לקוחות ממן או סוויספורט לקבלת הטובין (תלוי היכן המשלוח מאוחסן).
  8. ב- 30% מהמקרים יש סיכוי כי אחרי שעה הטובין נווטו  לבדיקה פיזית בהוראת המכס. עם קבלת ההפניה לבדיקה פיזית יש לרדת לאולם הבדיקות על מנת להיות נוכח בעת הבדיקה הפיזית.
  9. במידה ונווטת לבדיקה פיזית עליך להמתין  לאחר סיום הבדיקה ליד אולם הבדיקות עד לקבלת תשובת המכס. במידה ולא ניתנה תשובה מהמכס כחצי שעה לאחר הבדיקה, יש אפשרות להיכנס לאתר שירות הלקוחות של חברת המטענים לקבלת תשובה. לאחר השעה 15:00 ניתן להתקשר למכס בטובין מסחריים בטל: 03-9751223/7 ובטובין ביבוא אישי בטל: 03-9751136 .
  10. במידה והתחלת תהליך שחרור בסביבות השעה 13:30 יש לקחת בחשבון כי קיימת סבירות גבוהה שתהליך השחרור לא יסתיים באותו יום ותאלץ לבוא פעם נוספת.
  11. במידה ונשלחת לשחרר טובין בשם אדם אחר, אתה נדרש להמציא ייפוי כוח מבעל הטובין. במידה ומדובר בטובין מעל 1,000 דולר ביבוא אישי יש צורך בייפוי כוח המאושר ע"י נוטריון.
  12. במידה ואתה נדרש לאישורים ממשרדי ממשלה ו/או מכון תקנים עליך לדעת כי לא יופק לך רשימון בלי אישורים אלו.
  13. במידה ואתה עולה חדש/תושב חוזר אתה נדרש להגיע לבית המכס הסמוך למקום מגוריך על מנת לעדכן את זכויותיך. רק לאחר עדכון הזכויות בבית המכס ניתן להגיע ללשכת השרות על מנת לשחרר את הטובין.

 

למידע נוסף בתחום זה