נחתם הסכם בין ישראל לטייוואן למתן הקלות הדדיות בהליכי היבוא והיצוא ביניהן

מהנהלת רשות המיסים בארץ נמסר כי לאחרונה חתמו עם רשות המכס בטיוואן על הסכם להכרה הדדית בתכנית "גורם כלכלי מאושר" (Authorized Economic Operator) שמפעיל מינהל המכס בישראל לבין התכנית המקבילה שמפעילה רשות המכס בטייוואן, במטרה לספק ליצואנים הישראליים את התנאים האופטימאליים להתחרות בשוק העולמי.

על פי ההסכם, "גורמים מאושרים" ישראליים - ביניהם יצואנים, יבואנים, סוכני מכס, משלחים בינלאומיים, נמלים ימיים, מסופים לוגיסטיים וגורמים נוספים בשרשרת האספקה, - יזכו להקלות בתהליכי כניסת טובין ושחרור הסחורות בטייוואן. כמו כן, מטעניהם יזכו לסיכון נמוך לבידוק, דבר שיתבטא בחיסכון בזמן ובכסף רב. גורמים מאושרים בתכנית הטייוואנית יזכו להקלות דומות בכניסה ובשחרור טובין בישראל.

המכס בישראל השיק, לקראת סוף שנת 2010, את תכנית הגורם הכלכלי המאושר הישראלית (AEO) ועל פי הדיווח שלו עד היום הצטרפו לתכנית ואושרו למעלה
מ-40 גורמים, שנבחרו על סמך עמידה בקריטריונים כגון איתנות פיננסית, ציות לדיני היבוא והיצוא וקריטריונים ביטחוניים.

הסכם זה הינו ההסכם הבילטרלי הראשון שחותמת ישראל במסגרת תכנית "גורם כלכלי מאושר" שמפעיל מינהל המכס בארץ החל משנת 2011, לאחר שאומצה מספר שנים קודם לכן על ידי ארגון המכס העולמי. מטרת התכנית היא לקדם את יעילות ופישוט הסחר הבינלאומי תוך עמידה בסטנדרטים לאבטחת שרשרת האספקה ובכך, להפחית את עלויות השילוח. בנוסף, במסגרת התכנית נמצא מינהל המכס בשלבים מתקדמים של קידום "הסכם הכרה הדדית" עם תכנית ה- C-TPAT האמריקאית. על פי דיווח רשות המיסים החל מו"מ בנושא זה גם עם המכס בדרום קוריאה ורשויות מכס נוספות.

מהנהלת רשות המיסים נמסר עוד כי: "לחתימה על הסכם ההכרה ההדדית חשיבות רבה למשק הישראלי והוא חלק ממדיניות משרד האוצר לסייע ליצואנים ישראלים בפיתוח וחשיפה לשווקים חדשים במזרח אסיה".

למידע נוסף בתחום זה