לשכת המסחר של ארצות הברית מפרסמת תכנית כלכלית- אסטרטגית לעידוד יחסי המסחר ולחיזוק שיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל

לאור ביקור ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בארה"ב ופגישתו עם הנשיא הנכנס, דונלד טראמפ, פרסמה לשכת המסחר של ארצות הברית תכנית מקיפה לחיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי עם ישראל ופיתוח יחסי הסחר בין שתי המדינות.

לשכת המסחר של ארה"ב מפרסמת שורה של המלצות לקונגרס ולממשל החדשים, שנועדו לחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לארה"ב; בין היתר, ייסוד דיאלוג כלכלי בקרב בכירים אמריקנים וישראלים, השקת קבוצות עבודה לקידום שיתוף פעולה במגזרי מפתח בתעשייה, הגברת היקף שיתוף הפעולה בתחום החדשנות, קידום שיתוף פעולה רגולטורי בין ארה"ב לישראל ועוד.

 

לדברי מיירון בריליאנט, סגן נשיא ומנהל הקשרים הבינלאומיים של לשכת המסחר של ארה"ב, "בנוסף לברית הביטחונית הקיימת בין שתי המדינות, ישראל היא, מזה זמן רב, אחת מבעלות הברית הכלכליות החשובות ביותר שלנו. הקשרים המסחריים שלנו עם ישראל סייעו ביצירת אלפי מקומות עבודה אמריקניים וקידמו חידושים בענפים רבים כגון: מים, אנרגיה, בריאות, וסייבר. עם כניסתו של הממשל החדש יש לנו הזדמנות ייחודית לבחון את האסטרטגיה שלנו כלפי ישראל בצורה שמחזקת את השותפות בין שתי המדינות. ההמלצות שלנו יקדמו את היחסים הכלכליים של ארה"ב-ישראל ואת הברית האסטרטגית הכוללת שלנו, על ידי מעורבות עקבית וסדירה ברמות הגבוהות ביותר של הממשל."

 

נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל, עו"ד אוריאל לין ציין בתגובה כי "אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם לשכות המסחר בארה"ב בכדי לקדם את יחסי הסחר בין המדינות. בינינו לבין לשכת המסחר של ארה"ב, המייצגת את המגזר העסקי האמריקאי בבתי הנבחרים האמריקאים ובמסדרונות השלטון, מתקיימים יחסי עבודה קרובים של הפריה הדדית, המסייעים לגיבוש מדיניות משותפת בתחום הכלכלי."

 

כמו כן, ציין לין כי "איגוד לשכות המסחר הישראלי נמצא בקשר עם מאות לשכות מסחר אזוריות הפרוסות בכל רחבי ארה"ב ובמרכזי קהילות העסקים, ואנו אף חברים בארגון ה- ACCE Association of Chamber of Commerce Executives. איגוד לשכות המסחר משמש צומת מרכזי ליצירת הזדמנויות עסקיות ולביסוס הקשר בין קהילות העסקים בארה"ב לבין המגזר העסקי בישראל."

 

לשכת המסחר של ארה"ב הינה ארגון העסקים הגדול בעולם, המייצג את האינטרסים של יותר מ- 3 מיליון עסקים מכל הגדלים, המגזרים, והאזורים, כמו גם לשכות מסחר אזוריות ואיגודי תעשייה. המחלקה לסחר בינלאומי כוללת יותר מ- 70 מומחים אזוריים ו- 25 יועצים מדיניים ואזוריים, המתמחים בעסקים. לשכת המסחר של ארה"ב עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם 117 לשכות מסחר אמריקאיות הנמצאות בחו"ל.

 

 

להודעה שיצאה מטעם לשכת המסחר של ארצות הברית

לקובץ התכנית המלאה של לשכת המסחר של ארצות הברית

 

 

למידע נוסף בתחום זה