ראשת העיר לודז' מזמינה חברות ישראליות לעשות עסקים עם פולין

ראשת העיר לודז' שבפולין, Hanna Zdanowska, בליווי בכירי המשרד לפיתוח כלכלי בעירה ביקרו בלשכת המסחר תל אביב והמרכז. במסגרת הביקור, התקיים סמינר בנושא ההזדמנויות העסקיות שיש לעיר להציע לחברות ישראליות, במטרה לחזק את קשרי המסחר של ישראל עם פולין בתחומי הנדל"ן, IT, טקסטיל, תשתיות ועוד.

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אריה זייף, אמר כי היחסים הכלכליים בין ישראל לפולין ענפים בתחומים כמו מזון ומשקאות, פארמה ומחקר ופיתוח במדע, עם זאת, תמיד יש מקום להגדיל את היקף הסחר בענפים נוספים כגון: תשתיות, IT, בנייה ושאר טכנולוגיות בתעשייה. כמו כן, פולין וישראל נמצאות בקשרי ידידות הדוקים לאורך השנים הודות להיסטוריה המשותפת והזיקה ליהדות. 

ראשת העיר של לודז' ציינה כי היא מברכת על הקשרים בין שתי המדינות ומזמינה חברות ישראליות לבקר בעיר ולבסס בה עסקים בתעשיות השונות, לדוגמה:

  • המרכז לפיתוח כלכלי של לודז' מציע שיתופי פעולה מסחריים בתחומי IT, שירותי מיקור חוץ, מוצרי צריכה לבית, מכשירי חשמל, מחקר ופיתוח, רפואה ומדע.
  • רשות ההשקעות של לודז' מציעה הטבות לחברות זרות ולמשקיעים המעוניינים להקים פעילות עסקית בעיר.
  • לודג' ידועה כמובילה בהקמת מרכזי פיתוח לעיצוב תעשייתי, טקסטיל ואופנה ואמנות חזותית.
  • קיימים מרכזים לוגיסטיים ומרכזי תעשייה, פארקים תעשייתיים והיא חווה כעת מגמת תנופה בתחום הבנייה.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בשנת 2015 היקף היבוא מפולין לישראל הסתכם ב-269 מיליון דולרים, ואילו היקף היצוא מישראל לפולין עמד על כ-230 מיליון דולרים. עיקר הייבוא מפולין לישראל מתמקד במזון ומשקאות (בעיקר בשר), וכן ציוד למחשוב. עיקר הייצוא מישראל לפולין מתמקד בכימיקלים, פלסטיק ותרופות.


מדוע  כדאי לעשות עסקים עם פולין?

  • פולין, החברה באיחוד האירופי החל משנת 2004, היא הכלכלה השישית בגודלה באירופה ואחת היציבות והצומחות שבהן.
  • ישראל ופולין נהנות מהסכם סחר חופשי במסגרת הסכם האס"ח של ישראל עם האיחוד האירופי. הסחר ושיתופי הפעולה המסחריים בין המדינות נוגעים למגוון סקטורים רחב (סייבר, HLS, מכשור וטכנולוגיות רפואיות, IT ותוכנה, טלקום, מים, חקלאות, מוצרי צריכה ועוד), והפוטנציאל לשיתופי פעולה נוספים הנו רב ורחוק ממיצוי.
  • ב-2014 נחתם לראשונה הסכם מחקר ופיתוח תעשייתי בין ישראל ופולין, כאשר באפריל 2016 פורסם קול קורא ראשון עבור חברות ישראליות המעוניינות בשיתופי פעולה בתחום המו"פ.

מעוניינים לקבל פרטים נוספים על הפוטנציאל העסקי בפולין? חברי לשכה, יבואנים ויצואנים, מוזמנים ליצור קשר עם האגף לקשרים בינלאומיים ולמלא את הטופס בתחתית העמוד.

*
*
*
*
*
*
*
*
Change the CAPTCHA code
למידע נוסף בתחום זה