ניגריה: הזמנה למפגש עם משלחת בכירים בתחום ביטחון הפנים והסייבר, 16.11.16

איגוד לשכות המסחר, בשיתוף עם שגרירות ישראל בניגריה ולשכת המסחר ישראל-אפריקה, מזמינים אתכם להשתתף במפגש ייחודי עם משלחת בכירים בתחום ה-HLS, בראשות סגן מפכ"ל המשטרה וראש רשות הביטחון האזרחי (Civil Defence) של ניגריה. המשלחת תכלול נציגים מהממשל הפדרלי של ניגריה, הממשל המדינתי, רשויות אכיפת החוק וחברות מהסקטור הפרטי. 

המשלחת תגיע לביקור בארץ במסגרת כנס HLS & Cyber שיתקיים החודש בת"א, מתוך צורך מהותי של הצד הניגרי בשדרוג יכולות בתחום ה-HLS והסייבר בסקטורים הבאים: אכיפת חוק, צבא, לוט"ר, ביטחון ימי, אבטחת מתקנים אסטרטגיים ואבטחת גבולות. במסגרת הביקור אנו נארח את חברי המשלחת למפגש ייחודי עם חברות ישראליות, שמטרתו לשים דגש על השוק הניגרי, צרכיו וההזדמנויות העסקיות לחברות ישראליות. 

 

אנו מזמינים חברות העוסקות בתחומי ה-HLS והסייבר, להשתתף במפגש, ללמוד על השוק הניגרי ולהכיר את חברי המשלחת. 

 

המפגש יתקיים בתאריך 16 בנובמבר בין השעות 16:00-17:30 בבית איגוד לשכות המסחר, רחוב החשמונאים 84, תל-אביב. ההרשמה למפגש באמצעות מילוי הטופס המופיע בהמשך הדף. 

* ההשתתפות מותנית באישור מצד המארגנים שישלח באימייל. 

** מספר המקומות מוגבל ויש להרשם מראש. 

 

רקע קצר על כלכלת ניגריה 

ניגריה היא מבין שתי הכלכלות הגדולות באפריקה, עם תמ"ג של 481 מיליארד דולר ב-2015, ומיצרניות הנפט הגדולות בעולם. בצל משבר כלכלי, שנבע ברובו מנפילת מחיר הנפט, עלה לשלטון ממשל חדש בקיץ 2015, אשר חרט על דגלו לגוון את כלכלת המדינה ולהפסיק את ההישענות על יצוא נפט. שינוי זה מהווה הזדמנות לחברות ישראליות המחפשות לעשות עסקים עם המדינה המאוכלסת ביבשת (למעלה מ- 180 מיליון תושבים), שבה יש כוח עבודה צעיר ואוצרות טבע מרובים. הענפים המובילים כיום בכלכלת ניגריה הם ענף השירותים (36%), חקלאות (23%), נפט וגז (11%), ייצור תעשייתי (9%) וסקטורים שונים (21%).

 

ניגריה היא יעד מרכזי ליצוא הישראלי ליבשת אפריקה כאשר היצוא לניגריה מהווה 12% מתוך סך היצוא ליבשת כולה בשנת 2015. בשנים האחרונות והחל משנת 2011, חלה ירידה משמעותית בהיקפי היצוא לניגריה בשל המשבר הכלכלי שפקד את המדינה. למרות המיתון והירידה בהיקפי היצוא לניגריה, ניתן לראות התחזקות בקשרים עם ישראל שהתבטאו בביקורים רשמיים רמי דרג, ביקור של עשרות אלפי צליינים מניגריה וכן שיתופי פעולה בתחומי החקלאות, הטכנולוגיה וביטחון. 

 

לקריאת מאמר קצר אודות השיתוף הפעולה עם ישראל בתחום הHLS - לחץ כאן 
(פורסם בעיתונות המקומית בניגריה) 

 

 *המידע והנתונים באדיבות מר נדב גורן, סגן השגריר בשגרירות ישראל באבוג'ה, ניגריה. 

 

 

 

 

למידע נוסף בתחום זה